از افزایش سرانه 5 مترمربعی فضای سبز تا پیگیری  ...

از افزایش سرانه 5 مترمربعی فضای سبز تا پیگیری ...

از افزایش سرانه 5 مترمربعی فضای سبز تا پیگیری مجدانه برای برقی کردن ناوگان حمل‌ونقل عمومی و احداث مترو

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده در آغاز یکصد و شانزدهمین جلسه علنی شورای مشهد با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از معضلات امروز کلانشهرهاست و اثرات منفی بسیاری بر محیط زیست، سلامتی و اعصاب و روان شهروندان دارد، اظهارکرد: این مهم باید فراتر از یک مساله و معضل شهری مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: شورای پنجم شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود تاکنون مصوبات مختلفی در باب کنترل آلودگی هوا داشته که از جمله آنها می‌توان به برقی‌کردن اتوبوس‌ها، گسترش خطوط مترو، اصلاح هندسی معابر و ... اشاره داشت.

موحدی‌زاده با بیان اینکه برخی کارشناسان ریشه آلودگی هوا، بویژه در کلانشهرها را، رشد بی‌رویه جمعیت شهرنشینی و گسترش شهرها می‌دانند، افزود: برخی دیگر آلودگی هوا را ثمره رشد جمعیت، تولید خودروهای غیراستاندارد و عدم تناسب بین تعداد خودروها و معابر اعلام می‌کنند

وی خاطرنشان کرد: استفاده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت و تردد خودروهای دیزلی و گازوییلی نیز به معضل آلودگی هوا دامن زده و پدیده وارنگی هوا را به وجود آورده است که امیدواریم بتوان به منظور مقابله با این معضل، اقدامات بین بخشی بهتری را دنبال کرد.

نایب رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به دغدغه‌مندی شورای پنجم برای مقابله با آلودگی هوا، گفت: برهمین اساس با اعتبارات مناسب اختصاص یافته، سرانه فضای سبز مشهد طی 3 سال گذشته از 11 مترمربع به 16 مترمربع افزایش پیدا کرده است.

کرونا، محور دیگر صحبت‌های موحدی‌زاده در این جلسه بود و تصریح کرد: بسیار خرسندیم که امروز استفاده از ماسک به عنوان یک فرهنگ در زندگی روزمره افراد تبدیل شده است که امیدواریم با تدابیر صورت گرفته و همراهی مردم و مشارکت آنها همچنان روند رو به بهبودی را شاهد باشیم.

وی افزود: امیدواریم در نوروز 1400 و نهایتا مهر 1400 کرونا به نحوی کنترل شود که دانش‌آموزان به راحتی مدرسه بروند و دانشگاه‌ها فعالیت خود را به صورت حضوری از سر بگیرند و زندگی هم به شرایط عادی بازگردد.

موحدی‌زاده با بیان اینکه شهرداری مشهد با مصوبات شورای شهر طی یکسال گذشته 438 میلیاردتومان در بحث مقابله با کرونا هزینه کرده است، گفت: 10 مصوبه نیز با اعتبار 40 میلیاردتومان داشته‌ایم و در کنار این اقدامات، هزار میلیاردتومان از درآمدهای شهرداری نیز کاهش پیدا کرده است.

نایب رئیس شورای شهر مشهد درخصوص واکسن کرونا نیز اظهارکرد: طبیعی است که در این خصوص به تولید داخلی تکیه کنیم ولی اگر امکان باشد از تکنولوژی های روز خارجی نیز میتوان برای سلامت جامعه بهره گرفت و تعصب بی‌جا نداشته باشیم.

موحدی‌زاده در ادامه با گرامیداشت 17 دی‌ماه، سالروز مرگ جهان پهلوان تختی، گفت: او یکی از بزرگترین پهلوانان قرن ایران بود و مردم با از دست دادنش سوگوار شدند؛ تختی نماد پهلوانی و اخلاق قهرمانی بود و علیرغم سن کم از روحیات اخلاقی بسیار والایی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه تختی در المپیک ملبورن نخستین مدال را برای کشور ما کسب کرد، تصریح کرد: تختی در نهضت ملی شدن صنعت نفت نیز نقش بسیار پررنگ و بسزایی داشت که نتیجه موفقیت خود را سختی کشیدن و تمرین بسیار می‌دانست.

موحدی‌زاده محبوبیت بالای تختی را ناشی از روحیه مردم‌داری و عدم کرنش وی در برابر قدرت مسلط روزگار دانست و گفت: امیدواریم پهلوانان ما همچنان بر این مرام بمانند تا نام نیک به جای بماند.

وی در ادامه با گرامیداشت 15 دی‌ماه، سالروز شهادت سرلشگر ستاری فرمانده نیروی هوایی کشور، به سالروز تشکیل نهاد گزینش در کشور اشاره کرد و افزود: گزینش، یکی از مراحل مرسوم جذب نیرو در تمام دنیاست و برای شایسته گزینی و شایسته پروری بسیار حائز اهمیت است.

موحدی‌زاده با بیان اینکه گزینش نباید بار منفی پیدا کند، اظهارکرد: در این مرحله نباید حق کسی ضایع شود و اساس شایسته سالاری باشد؛ رعایت حریم خصوصی و اعتدال در گزینش بسیار مهم است و از زحمات گزینش شهرداری تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به شانزدهم دی ماه، سالروز شکل گیری حماسه خونین هویزه به دست دانشجویان پیرو خط رهبری و به فرماندهی دانشجوی شهید، سیدحسین علم الهدی، گفت: این دانشجویان رزمنده در سال 1359، عملیاتی را در هویزه و سوسنگرد آغاز کردند و پیروزی های مهمی به دست آوردند؛ نیروهای اسلام در حالی که تجهیزات نظامی در اختیار نداشتند، تا آخرین قطره خون به دفاع از سرزمین ایران اسلامی پرداختند، مظلومانه به شهادت رسیدند و حماسه هویزه را آفریدند.

نایب رئیس شورای شهر مشهد با گرامیداشت 19 دی‌ماه، آغاز هفته اهدای کتاب، تصریح کرد: این مهم نقش بسزایی در ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

موحدی‌زاده با اشاره به 20 دی‌ماه، سالروز قتل مظلومانه امیرکبیر، گفت: او چهره ارزشمندی بود که نگاه مثبت پادشاه بخاطر بدگویی‌های اطرافیان نسبت به وی تغییر کرد و سرانجام در حمام فین کاشان به قتل رسید.

وی افزود: آنچه مهم بوده این است که چرا در تاریخ ایران، با نخبگان و اصلاح‌گران چنین رفتارهایی شده است.

موحدی‌زاده اظهارکرد: امیرکبیر اصلاحات را از بالا به پایین آغاز کرد و از سوی دیگر متاسفانه فرهنگ توسعه کشور درونی نشده که نسبت به نخبگان شاهد سوء قصد بوده‌ایم.

وی افزود: سومین عامل سوء قصد به جان امیرکبیر را میتوان ناکامی اصلاحات در این دوره و شکاف بین روشنفکران و توده مردم دانست.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات