اتوبوس‌های از رده خارج به سیستم حمل و نقل شهری بازگردد

اتوبوس‌های از رده خارج به سیستم حمل و نقل شهری بازگردد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود در هدفمندسازی یارانه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا اتوبوس‌های از رده خارج باید به سیستم حمل و نقل شهری بازگردد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمدعلیرضا بیگی ظهر امروز در همایش یکروزه شهرداران آذربایجان شرقی و غربی در تبریز بر ضرورت همراهی شهرداران با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تأکید کرد.

*پایین بودن بهره‌وری در کشور قابل قبول نیست

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: پایین بودن بهره‌وری در کشور قابل قبول نیست و باید الگوی مصرف جدیدی برای مردم تعریف شود تا از بهره‌وری بیشتر برخوردار باشیم و شکوفایی اقتصادی حاصل شود.

بیگی اظهار داشت: قانون نحوه هزینه‌کرد مبالغ هدفمند کردن یارانه‌ها را مشخص کرده است و ۵۰ درصد این درآمد به صورت مستقیم به خود مردم باز خواهد گشت و در حقیقت دولت به دنبال کسب درآمد برای خود نیست.

وی تأکید کرد: ارزش افزوده با اجرای این طرح در کشور‌ ایجاد شده‌ و خوراک کارخانجات بزرگ کشور از جمله صنایع پتروشیمی از طریق منابع داخلی تأمین خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف و ارتقای بهره‌وری در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها مورد توجه است.

بیگی با اشاره به نقش مهم شهرداران در همراهی مردم گفت: باید با مردم در مورد اهمیت این طرح گفت‌وگو شود و در این راستا شهرداران نقشی مهم دارند.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر استفاده از امکانات موجود اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های موجود در هدفمند کردن یارانه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: نباید بر افزایش تعداد وسایل حمل و نقل عمومی تأکید کرد بلکه برای افزایش ظرفیت حمل و نقل درون شهری اتوبوس‌های از رده خارج شده باید بازسازی شده و به سیستم حمل و نقل شهری بازگردد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: باید در زمینه حمل و نقل عمومی فرهنگ‌سازی صورت گیرد و به سمت استفاده از وسایل نقلیه عمومی و نیز دوچرخه و موتورسیکلت حرکت کرد.

بیگی اضافه کرد: روز بدون خودرو در شهرها باید مورد توجه شهرداران قرار گیرد و در راستای روز پاک و عدم استفاده مسئولان از خودرو‌ها در روز مشخص برنامه‌ریزی شود.

    نظرات