بررسی طرح‌ها و لوایح در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر

بررسی طرح‌ها و لوایح در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر

بررسی طرح‌ها و لوایح در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر
.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر، طرح‌ها و لوایح مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه لایحه افزایش ردیف اعتباری جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی مورد بررسی قرار گرفت.

امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت ضمن قدردانی از ریاست شورا در خصوص پیگیری موضوعات دریافت اعتبارات پروژه‌های بازآفرینی شهر رشت، گفت: برخی از مواردی که در این خصوص تصویب‌شده، لازم است در شهرداری پیگیری شود، در جلسه روز گذشته متوجه شدیم که مسئول پروژه در راه و شهرسازی 2 بار در خصوص پروژه‌هایی که ما طرح کردیم مدعی بی‌اطلاعی شد که این نشان می‌دهد که ما در انتقال مطالب ضعیف عمل کرده‌ایم و باید در این خصوص اقدام لازم صورت پذیرد.

وی همچنین در خصوص پروژه آب‌های سطحی گفت: با توجه به اینکه پروژه آب‌های سطحی از پروژه‌های مستمر شهرداری رشت بوده است، عناوینی که بر روی تابلوها قرار گرفته است، امسال با پیگیری‌ها و فشاری که شورا و شهرداری داشته است اجرا شده و موضوعات مهمی است که به‌واسطه کمبود ردیف اعتباری در سال جاری نتوانسته‌ایم پرداختی برای این پروژه‌ها داشته باشیم و پیمانکاران کار را به پیش برده‌اند و در مرحله انتهایی کار قرار دارند.

عضو شورای شهر رشت تأکید کرد: شش میلیارد تومان درخواست جابجایی اعتبار از ردیف تملک‌ها بوده است که البته این ردیف برای ما بسیار مورد اهمیت است، اما با توجه به خروج تملک محور امام علی از ردیف تملکی سال جاری و انتقال آن به پروژه سرمایه‌گذاری و بلاتکلیفی تعریض مسیر سرچشمه، ما پذیرفتیم تا این مبلغ از مسیر تملک خارج شود و مبلغی برای این پروژه تزریق شود.

علوی تأکید کرد: ما با رشد درآمد در سال 1399 به‌واسطه سیاست‌گذاری‌های صحیح شورای شهر بیش از 100 درصد نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم اما در حوزه عمرانی نقایص بسیاری داریم و هزینه‌های انجام نشده فراوانی وجود دارد، البته در حوزه جاری هزینه‌ها در حال پرداخت است و شهرداری می‌بایست در پرداخت هزینه‌های جاری صرفه‌جویی لازم را داشته باشد.

در ادامه رضا رسولی اظهار داشت: بنده با کلیات موضوع موافق هستم، اما متوجه 6 میلیارد تومان در این موضوع نشدم، 5 پروژه که هرکدام آن‌ها بیش از 7 میلیارد تومان هزینه دارد حداقل 20 میلیارد هزینه نیازمند است.

فرهام زاهد نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این خصوص عنوان کرد: املاک نظر خود را در این خصوص می‌بایست اعلام کند که به‌صورت مکتوب به ما ارائه نشده است و پس‌ازآن تصمیم نیز می‌بایست مشخص شود. برای مثال مسیر استادسرا 69%، مسیر قلی پور 95% و یا مسیر سمیه 75% درصد و هر یک از پروژه‌ها به میزانی پیشرفت داشته است؛ بنابراین به مبالغ بیشتری برای این موضوع نیاز است.

وی افزود: قرار بر این است که مبلغی به پیمانکار پرداخت شود و این به معنای کل مبلغ پروژه نیست. ما به دنبال این هستیم که مبلغی پرداخت شود تا بخشی از مشکلات حل شود و کار ادامه یابد.

بهراد ذاکری رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این خصوص اظهار داشت: درخواست بر این اساس است که قول شفاهی به پیمانکاران داده‌اند تا بتوان کار را پیش برد و مانع از ایجاد نارضایتی شهروندان شد.

لایحه فوق به‌اتفاق آرا به تصویب رسید.

لایحه کمک مالی به سه شهروند در ادامه جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت.

بهراد ذاکری در خصوص این لایحه اظهار داشت: در دو مورد مدارک پزشکی مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به نامه علوم پزشکی موضوع مورد تائید است، اما در یکی از موارد نامه علوم پزشکی وجود ندارد و MRI موجود با توجه به معلولیت حرکتی موضوع خاصی نیست و این معلولیت حرکتی برای افراد دیگری نیز وجود دارد، اما پیشنهاد می‌کنم در صورت لزوم به‌شرط وجود نامه از علوم پزشکی لایحه به تصویب برسد.

با رأی اعضای شورای اسلامی شهر رشت دو لایحه به تصویب رسید و در یکی از موارد به‌شرط ارائه نامه از دانشگاه علوم پزشکی تصویب شد.

لایحه انتخاب یکی از اعضای شورای شهر رشت به‌عنوان عضو ناظر در ستاد توسعه و مدیریت گردشگری شهرداری رشت مورد بررسی قرار گرفت و با رأی اعضای شورا فرهام زاهد انتخاب شد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات