صنایع آلاینده هوا در قزوین شناسایی میشود

صنایع آلاینده هوا در قزوین شناسایی میشود

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، سومین جلسه کارگروه پیشگیری از آلودگی هوا و گرد و غبار در استانداری قزوین با حضور علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، مهران شنتیائی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین و دیگر اعضائ جلسه در سالن جلسات استانداری تشکیل جلسه داد.

درابتدای جلسه سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ضمن گرامیداشت روز ملی هوای پاک و اعلام برنامه های روز ملی هوای پاک در استان قزوین و نقش ادارات و دستگاه های استان در اجرای برنامه ها، گفت: در راستای حفظ محیط زیست و کاهش میزان آلودگی های هوا در استان واحدهای آلاینده شناسایی میشود و در صورت عدم رعایت ضوابط و مقررات بعنوان صنایع آلاینده معرفی خواهند شد

در ادامه علی فرخزاد معاون امور عمرانی استانداری اظهارداشت: در سال گذشته تعداد روزهای آلوده در استان زیاد بود که با برنامه ریزی انجام شده و همکاری دستگاههای مرتبط توانستیم در سال جاری این وضعیت را بهبود بخشیم به طوری که فقط ۳ روز ناسالم برای افراد خاص داشتیم.

وی بیان کرد: با توجه به این که در روزهای آینده پیش بینی شده تا بارندگی ها کم شود باید مراقب باشیم تا آلودگی از شاخص ۱۰۰ بالاتر نرود و به وضعیت بحرانی نرسیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: با تسریع در راه اندازی دستگاه های سنجش آلودگی گرد و غبار در شهرهای الوند، قزوین و بویین زهرا می توانیم اقدامات بهتری در کنترل آلودگی ها انجام دهیم.

وی بیان کرد: در همه کمیسیون ها و ستادهای تخصصی از جمله کمیسیون ماده ۵ و کارگروه زیربنایی و شورای معادن به طرح آمایش سرزمین و هوای پاک اهمیت می دهیم و توجه به مدیریت سوخت نیروگاه ها و مصرف انرژی برق و گاز در اولویت قرار دارد.

فرخزاد تصریح کرد: در شناسایی صنایع آلاینده باید دقت بیشتری شود وضمن برخورد بامتخلفان زمینه اعمال قانون صورت گیرد.

وی بیان کرد: موتورخانه ها و سامانه های احتراقی باید مورد توجه بیشتری باشد و با استفاده از ظرفیت شرکت های بومی استان برای تعمیرات موتورخانه و سیستم های حرارتی اقدام شود.

فرخزاد اضافه کرد: در زمان آلودگی هوا لازم است از خروج بیماران زمینه ای و سالمندان از خانه جلوگیری شده و به جای استفاده از خودروهای شخصی از شبکه حمل و نقل عمومی استفاده شود

وی گفت: مقابله با آلودگی های زیست محیطی نیازمند همراهی و مشارکت همه دستگاهها و شهروندان است و در  روزهایی که احتمال آلودگی وجود دارد باید رسانه ها اطلاع رسانی کنند تا شاهد کاهش پیامدهای آلودگی باشیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهارداشت: استفاده از ظرفیت تشکل ها و سمن ها می تواند در اثر بخشی برنامه ها موثر باشد و به برنامه ها سرعت بخشد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات