مبادله تفاهم‌نامه مشترک بین شرکت مدیریت منابع آب ایران و...

مبادله تفاهم‌نامه مشترک بین شرکت مدیریت منابع آب ایران و...

تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه گردشگری آب، طی نشستی با حضور نمایندگان شرکت مدیریت منابع آب ایران و معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران در روز دوشنبه مورخ 22 دی ماه سال جاری امضا و مبادله شد.

به گزارش شبکه خبری آب ایران، اهداف این تفاهم‌نامه شامل همکاری مشترک در تهیه سرفصل دوره‌های آموزشی گردشگری آب و برگزاری آنها، انجام مطالعات امکان‌سنجی طرح‌های گردشگری در حریم منابع آب تحت مدیریت شرکت‌های تابعه شرکت مدیریت منابع آب ایران و تهیه و انتشار مستندات لازم می‌باشد.

این نشست با حضور آقایان آهویی مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی، تعرفه و خصوصی‌سازی، آقای دکتر آشنا معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران وآقای دکتر موسوی نور برگزار گردید. آقای آهویی در ابتدا توضیحاتی در مورد اهمیت گردشگری آب و سابقه تصمیمات اتخاذ شده برای راه‌اندازی طرح‌های گردشگری آب از سال  1398 و به دستور مستقیم ریاست محترم جمهور و همکاری مشترک وزارت نیرو و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توضیحاتی ارایه نمودند. وی ضمن اشاره به چالش‌های پیش رو در زمینه توسعه و تقویت گردشگری آب و اقدامات انجام شده به منظور رفع آنها، به اهمیت همکاری مشترک با سازمان جهاد دانشگاهی به منظور کمک به اتخاذ رویه علمی در اجرای طرح‌های گردشگری و ارائه آموزش‌های لازم به علاقه‌مندان و متقاضیان اجرای تورهای گردشگری اشاره کردند و انعقاد این تفاهم‌نامه را در راستای استفاده از ظرفیت سازمان مذکور مفید دانستند.

سپس دکتر آشنا در خصوص تلاش هر دو مجموعه در جهت فرهنگ‌سازی و شناساندن مفهوم و اهمیت گردشگری آب توضیحاتی ارایه نمودند. با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور ما در حوزه گردشگری جایگاه مطلوب و مناسبی نداریم. بخش عمده تولید ناخالص خیلی از کشورها بر مبنای صنعت گردشگری  شکل گرفته و برخی از کشورها مثل ترکیه، مالزی و فرانسه سالانه بیش از چند برابر جمعیت خودشان توریست دارند و توانسته‌اند از این صنعت به خوبی بهره‌برداری کنند. صنعت گردشگری آب در ایران پتانسیل جذب توریست خارجی را هم دارد که در این زمینه متأسفانه کمتر به این موضوع توجه شده است. انعقاد این تفاهم‌نامه فرصت مناسبی جهت همکاری مشترک در برگزاری دوره‌های آموزشی در جهت فرهنگ‌سازی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری آب کشور به علاقه‌مندان این صنعت می‌باشد. در ادامه اعضای کمیته اجرایی تعیین و برنامه زمان‌بندی برگزاری جلسات هفتگی کمیته مذکور تصویب گردید. در پایان تفاهم‌نامه توسط آقای آهویی و دکتر آشنا امضا و مبادله شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات