ارتقای سواد آبی، نتیجه تعامل بخش‌های دولتی و خصوصی

ارتقای سواد آبی، نتیجه تعامل بخش‌های دولتی و خصوصی

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "صدیقه ببران" روز جمعه در حاشیه آخرین روز برپایی نمایشگاه تخصصی-بین‌المللی صنعت آب و برق، در آیین رونمایی از اپلیکیشن "سواد آبی"، جشنواره ملی عکس آب و آیین تقدیر از دست اندرکاران فیلم "سفر صفرعلی" اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش همکاری بسیار زیادی برای گسترش فرهنگ آب و انرژی داشته به طوری که رویکرد آن از آموزش سنتی به آموزش مهارتی تغییر یافته است.

وی با تمجید از همکاری و پیشرفت روابط عمومی‌های بخش آب در گسترش سواد آبی تاکید کرد: بدون حمایت مدیران عامل شرکت‌ها، قطعا این پیشرفت‌ها میسر نمی‌شد.

ببران، رونمایی از اپلیکیشن سواد آبی و تقدیر از عوامل فیلم داستانی سفر صفر علی را نمونه‌هایی برشمرد که می‌تواند اقشار مختلف مردم را نسبت به مسائل آبی دغدغه‌مند کند.

وی با بیان این که اطلاعات مردم در حوزه آب و انرژی کم است، تاکید کرد: وظیفه ما ارتقای آگاهی‌های عمومی است، چرا که این منابع محدود و ارزشمند است.

در این آیین، همچنین دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش هم در پیامی صوتی با ابراز خرسندی از تداوم تلاش ۱۲ ساله در اجرای طرح دانش‌آموزی نجات آب(داناب) گفت: افراد خوش فکر، خوش ذوق و علاقه‌مند به تدریج به مسئله آب پیوسته‌اند.

"محمود امانی تهرانی" افزود: کتاب "انسان و محیط زیست"، قله‌ای برای ارتقای دانش فرزندان این کشور و باب سواد زیست محیطی است.

وی با اشاره به رونمایی از اپلیکیشن سواد آبی اظهار داشت: این اپلیکیشن نشانه‌ای از به‌روزبودن فعالان صنعت آب است، چراکه فضای جذاب صمیمی جالب همراه با مسابقات اطلاعات خوبی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد که امیدوارم همکاران آموزش و پرورش آن را به خوبی به دانش‌آموزان معرفی کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان هم در این آیین گفت: در فیلم سینمایی سفر صفرعلی که با همکاری شرکت آب منطقه‌ای زنجان تولید شده، موضوع منابع آب زیرزمینی مطرح شده است.

"اسماعیل افشاری" با اشاره به خلاصه‌ای از فیلم گفت: صفرعلی در گذر زمان متوجه می‌شود که چه تغییراتی در منابع آب به وجود آمده و این تغییرات می تواند ادامه‌دار باشد.

وی خاطرنشان کرد: در همین چارچوب، جشنواره ملی عکس آب با رویکرد نگاهی به آینده توسط شرکت آب منطقه‌ای زنجان برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ بهمن به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات