جامعه باید نسبت به انرژی احساس مسئولیت داشته باشد

جامعه باید نسبت به انرژی احساس مسئولیت داشته باشد

"ابوذر صالحی" روز جمعه در روز پایانی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق و شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در کارگروه "برق امید؛ ضرورت‌های صرفه‌جویی در مصرف برق"، با اشاره به اطلاعات کم ۹۰ درصد مردم از مشکلات موجود در صنعت برق اطلاعات جامعی ندارند، اظهار کرد: خاموشی چند روز گذشته به دلیل کاهش یک و نیم درصدی تولید اتفاق افتاد که خوشبختانه این مشکل هم‌اینک برطرف شده و شرایط عادی است.
​وی افزود: اگر مردم تنها ۱۰ درصد از مصرف انرژی را کنترل و به سمت صرفه‌‌جویی حرکت کنند، قطعا مشکلی در تامین برق و گاز نخواهیم داشت.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی شرکت توانیر همچنین با اشاره به اجرایی شدن طرح برق امید یادآوری کرد: وزارت نیرو در سه سال گذشته طرح‌های مختلفی را برای عبور از پیک بار اجرا کرده است؛ چرا که در تابستان مصرف برق افزایش بسیاری دارد و طرح برق امید که با شعار "خانه با امید روشن می‌ماند" و با هدف اصلاح الگوی مصرف همه خانوارهای ایرانی تدوین شده، در چارچوب همین هدف است.

صالحی، حفظ منابع ملی و محیط زیست را از دیگر اهداف طرح برق امید برشمرد و با اشاره به همراهی ۵۵ ساله توانیر با مردم ایران، همچنین ضرورت انجام طرح‌های اصلاح الگوی مصرف خاطرنشان کرد: اگر هدف طرح‌های اصلاح الگوی مصرف در کشور پیاده نشود به‌ناچار هر ۱۰ سال، ظرفیت تاسیسات برق باید دو برابر شود.

صالحی با بیان اینکه در هیچ کشوری به اندازه ایران به مردم یارانه انرژی پرداخت نمی‌شود، تاکید کرد: جامعه باید با استفاده از طرح‌های مختلف در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند.

وی در عین حال، با اشاره به صدور قبض‌های جدید برق برای مشترکان گفت: در قبض‌های جدید برق انشعاب‌های خانگی، مشخصات کامل مصرف انرژی برای مشترکان ارسال شده تا بتواند بعد از بررسی لازم در مصرف انرژی خود صرفه‌جویی کند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات