مشهد میزبان هنرمندانی از ۳۰ کشور جهان در نمایشگاه "رقص قلم"/ حضور ۲۰۴  ...

مشهد میزبان هنرمندانی از ۳۰ کشور جهان در نمایشگاه "رقص قلم"/ حضور ۲۰۴ ...

مشهد میزبان هنرمندانی از ۳۰ کشور جهان در نمایشگاه "رقص قلم"/ حضور ۲۰۴ اثر بین المللی در موزه خراسان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد؛ آیدا مهربان با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه از یکم بهمن ماه الی سوم فروردین سال آینده به صورت مجازی در مشهد با حضور نمایندگانی از ۳۰ کشور با فرهنگ های متفاوت و به نمایش گذاشتن ۲۰۴ اثر از نقاط مختلف جهان برگزار خواهد شد.
وی افزود: همچنین کنفرانس علمی آن نیز از روز دوم تا چهارم بهمن به میزبانی مشهد و به همت کمیسیون ملی یونسکو- ایران برگزار می شود.
وی بیان کرد: خراسان از اصلی ترین گذرگاه های فرهنگی است و برگزاری این نمایشگاه به میزبانی مشهد یک رویداد جهانی در محلی محسوب می شود، منطقه ایی که از دیرباز مرکز رشد هنر خوشنویسی و زادگاه بزرگ بسیاری در زمینه این هنر بوده است.
مهربان با تاکید بر اینکه مدیریت شهری مشهد از برگزاری این نمایشگاه حمایت می کند، اظهار کرد: برای نخستین بار خوشنویسانی از کشورهای محتلف جهان آثار خود را در این نمایشگاه که به همت کمیسیون ملی یونسکو-ایران به‌صورت مجازی برگزار می شود، به نمایش می گذارند.
وی افزود: در نهایت علاوه بر بارگذاری این آثار در نگارخانه یونسکو، ۲۰۴ اثر نیز چاپ شده و در موزه مشهد به نمایش گذاشته خواهد شد همچنین در کنار برگزاری این نمایشگاه و کنفرانس، برنامه ها و مراسم های دیگری نیز به اجرا در خواهد آمد.
مهربان در ادامه با بیان اینکه کنفرانس علمی مربوط در ۶ پنل برگزار خواهد شد، گفت: این پنل ها شامل مراسم افتتاحیه با حضور مدیران کشور و شهری و هنرمندان، بررسی نقش بین فرهنگی هنر خوشنویسی در میان کشورهای راه ابریشم، بررسی وضعیت خوشنویسی معاصر کشورها، تحلیل فرمی و ساختاری هنر خوشنویسی و نسخ خطی، بررسی پیشینه این هنر در سطح ملی و بین المللی و بررسی جایگاه هنر خوشنویسی در میان سایر هنرها می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات