تنها ۳۸ روز هوای پاک، سهم مشهدی ها از ابتدای امسال تاکنون/ راه اندازی  ...

تنها ۳۸ روز هوای پاک، سهم مشهدی ها از ابتدای امسال تاکنون/ راه اندازی ...

تنها ۳۸ روز هوای پاک، سهم مشهدی ها از ابتدای امسال تاکنون/ راه اندازی گشت ویژه بررسی آلایندگی اتوبوس و مینی بوس در مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر، اظهار کرد: آلودگی هوا طی سال های اخیر به یکی از معضلات کلانشهرهای بزرگ تبدیل شده است و به طور معمول به دلایل شرایط خاص آب و هوایی این موضوع در نیمه دوم هر سال، به طور قابل توجهی افزایش می یابد.
وی افزود: بررسی داده‌ های مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی شهرداری‌مشهد، حاکی از آن است که از ابتدای امسال تاکنون، ۳۸ روز هوای پاک، ۲۱۳ روز هوای قابل قبول، ۵۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هوای ناسالم برای تمام گروه ها، سهم مشهدی ها از هوای شهرمان بوده است.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: طی سال‌ های اخیر تلاش های زیادی جهت شناخت و تعیین سهم منابع آلاینده هوای شهر مشهد و همچنین اقدامات اجرایی در زمینه کاهش و تعدیل آلودگی هوا صورت گرفته است که در این راستا می توان به تهیه و تدوین اولین سیاهه انتشار آلاینده های هوا برای شهر مشهد اشاره کرد که با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف صورت گرفته است و به کارگیری نتایج این طرح جهت برنامه ریزی مدیریت آلودگی هوا بسیار مفید و ضروری است.
یعقوبی عنوان کرد: از کاربردهای این سیاهه انتشار می‌ توان به تعیین سهم هر یک از منابع در انتشار آلاینده های هوا، استفاده در صدور مجوزهای ساخت و ساز، شماره گذاری خودرو و تاسیس واحدهای صنعتی، اجرای سناریوهای فرضی برای وقایع ترافیکی و سایر پروژه‌ های مهم شهری و از همه مهم تر استفاده به عنوان پیش نیاز و ورودی "مدل پیش بینی کیفیت هوا" نام برد.
وی تصریح کرد: درطرح پیش‌بینی کیفیت هوای مشهد یکی از کامل ترین و بروز ترین مدل های ترکیبی در این زمینه به کار گرفته خواهد شد که با برنامه‌ ریزی‌ های صورت گرفته به زودی اقدامات اجرایی آن برای شهر مشهد شروع خواهد شد.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در بحث کاهش آلودگی هوا نیز از ابتدای امسال تاکنون اقدامات مختلفی صورت گرفته که از آن جمله می‌ توان به برخورد و اعمال قانون پنج هزار و ۶۷۱ خودرو آلاینده زیست محیطی توسط ۶ گشت آلایندگی سیار و راه اندازی گشت ویژه آلایندگی اتوبوس و مینی بوس در سطح شهر مشهد و برخورد با ۶ هزار و ۴۸۰ اتوبوس و مینی بوس آلاینده و بازدید از چهار هزار ۵۶۷ اتوبوس و مینی بوس دیگر در قالب این گشت اشاره کرد.
یعقوبی تاکید کرد: در راستای بررسی آلایندگی خودروهای ناوگان مدیریت شهری نیز از ابتدای امسال تاکنون، معاینه فنی چهار هزار و ۲۷۵ دستگاه اتوبوس سازمان اتوبوسرانی و خودروهای حمل پسماند اجرایی شده است.

غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات