همکاری ۱۳۷ شهرداری با ۱۳۸ آستان قدس رضوی برای پاسخگویی بهتر به زائران  ...

همکاری ۱۳۷ شهرداری با ۱۳۸ آستان قدس رضوی برای پاسخگویی بهتر به زائران ...

همکاری ۱۳۷ شهرداری با ۱۳۸ آستان قدس رضوی برای پاسخگویی بهتر به زائران و مجاوران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، احمد رمضانی فرخد در نشست مشترک با رییس و کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۸ آستان قدس رضوی، اظهار کرد: مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد، یکی از دو زیر مجموعه اداره ارتباطات مردمی اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد است که در راستای دریافت و پاسخگویی به درخواست ها، انتقادات، پیشنهادها و مشائل شهری شهروندان، از ۲۴ سال قبل، یعنی سال ۷۵ تا کنون در حال فعالیت است.
وی ادامه داد: مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ دارای بخش های مختلفی از جمله واحد دریافت، پاسخگویی و بازخوردسنجی، پیگیری، آمار و ... بوده و امور افکار سنجی نیز به عنوان یک حوزه مستقل در زیر مجموعه اداره ارتباطات مردمی فعالیت دارد.
رمضانی گفت: ما از ابتدای شیوع ویروس کرونا، نظرسنجی های امور افکار سنجی این اداره را به سمت نظرسنجی تلفنی برده و با استفاده از بانک اطلاعات بزرگی که داریم موفقیت های زیادی در این مسیر کسب نمودیم.
وی ادامه داد: همکاری مشترک ۱۳۷ شهرداری با ۱۳۸ آستان قدس در حوزه افکار سنجی، زمینه به اشتراک گذاری بانک های اطلاعاتی و همچنین نتیجه پژوهش های صورت گرفته را فراهم می کند تا از تجارب یکدیگر برای ادامه راه بهره برده و از انجام کار موازی جلوگیری شود.
رمضانی گفت: شهروندان تفاوت و تمایزی بین دستگاه ها و شماره های سه رقمی آنها قائل نیستند و بیشتر به دنبال حل مشکل و انجام درخواست خود می باشند، لذا باید به دنبال همگرایی بیشتر شماره های سه رقمی و مراکز ارتباطات مردمی دستگاه های مختلف، جهت پاسخگویی بهتر به دغدغه های شهروندان باشیم.
وی با بیان اینکه پاسخگویی مدیران شهری به شهروندان با حضور در مرکز ۱۳۷، یکی از برنامه های این مرکز است، اضافه کرد: می توان علاوه بر انعکاس درخواست های مردمی مرتبط با آستان قدس رضوی که توسط شهروندان به ۱۳۷ اعلام شده است، طرح نهضت پاسخگویی مدیران استان قدس رضوی در ۱۳۷ را نیز برنامه ریزی کرد.
در ادامه این نشست، عباسیون، رییس مرکز ارتباط مردمی ۱۳۸ آستان قدس رضوی نیز اظهار کرد: مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۸ از سال ۹۷ راه اندازی شده و دارای چهار بخش پاسخگویی، افکارسنجی، ارتباط با مخاطبین و سامانه ها است که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کند.
وی افزود: آستان قدس رضوی ۵ حوزه اصلی دارد که ما نیز هر هفته، پاسخگویی مدیران این حوزه ها به شهروندان را با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۸ برنامه ریزی و اجرایی کرده ایم.
عباسیون با اشاره به تماس روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ شهروند با مرکز ۱۳۸، ادامه داد: نیروهای مرکز ۱۳۸ آستان قدس رضوی، از خادمیاران داوطلب بوده و به به صورت شیفتی فعالیت می کنند، تماس های شهروندان با این مرکز نیز بسته به موضوعات متفاوت است به طور مثال برای بسته های معیشتی، در یک بازه زمانی، تماس های بسیار زیادی داشتیم، این تلفن کشوری بوده و از همه نقاط کشور قابلیت دریافت تماس های شهروندان را دارد.
وی گفت: در حال تشکیل کمیته های تخصصی از میان خادمیاران برای خدمت رسانی به غیر فارسی زبانان، راه اندازی سایت، گروه پیگیری و ... هستیم.
در پایان این نشست، رییس و کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۸ از بخش های مختلف مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ بازدید کردند. همچنین مقرر شد بازدید کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ از ۱۳۸ آستان قدس رضوی نیز برگزار شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات