کاشت گونه های گیاهی تاثیر گذار برای تصفیه هوا در پایانه های مسافربری  ...

کاشت گونه های گیاهی تاثیر گذار برای تصفیه هوا در پایانه های مسافربری ...

کاشت گونه های گیاهی تاثیر گذار برای تصفیه هوا در پایانه های مسافربری مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی شهرداری مشهد، جلال قربانی مدیر عامل سازمان پایانه های شهرداری مشهد، با اشاره به فرا رسیدن هفته گرامیداشت هوای پاک، گفت: سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد به عنوان مفصل ارتباط حمل ‌ونقل برون‌شهری و درون‌شهری تکالیفی در حوزه حفظ محیط زیست را در دستور کار خود قرار داده است .
وی افزود: با توجه به حجم بالای سرویس‌های حمل و نقل جاده‌ای در این پایانه که از سوخت گازوییل استفاده می نمایند ، تمهیداتی ویژه برای کاهش آلودگی هوا پیش بینی شده است که تیم نظارتی سازمان برای این منظور پیگیری های لازم را برعهده دارد .
قربانی ادامه داد : ۳۰ درصد از محیط پایانه های مسافربری به پروژه های فضای سبز اختصاص یافته که غالبا از گونه های کم نیاز به آب می باشند و کاربرد بالایی در فیلترینگ هوا دارند، از طرفی بستر مناسبی از طریق نمایشگرهای دیجیتال در زیر جایگاه های پایانه های مسافربری وجود دارد که پیام‌هایی درخصوص خاموش کردن اتوبوس ها و جلب توجه رانندگان این وسایط برای حفظ و حراست از محیط زیست اطراف خود را به نمایش می گذارد و تیم نظارتی نیز به‌صورت مداوم در حال کنترل است و در صورت عدم پیروی با رانندگان خاطی برخورد های لازم صورت خواهد پذیرفت .
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: در همین راستا اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی هم درزمینه نوسازی و تجهیز ناوگان به سیستم‌های جدید سوخت‌رسانی اقدامات قابل‌تقدیری در حوزه هوای پاک داشته است.
وی بابیان اینکه تنها اتوبوس‌های دارای معاینه فنی اجازه تردد در پایانه‌های مشهد را دارند، تصریح کرد: نیروگاه مقیاس کوچک گاز و همچنین نیروگاه خورشیدی پایانه مسافربری مشهد نیز نقش بسیاری در کاهش آلودگی هوای داشته و انرژی پایانه را با کم ترین آلودگی هوا تامین می‌کنند.
قربانی ادامه داد: این اقدامات باعث شده است زائران ، مسافران و شهروندان با هوایی به مراتب پاک‌تری نسبت به گذشته در محیط پایانه مواجه باشند .
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات