جمع آوری هوشمند زباله های خشک، گامی اساسی برای ریشه کن کردن انبارهای  ...

جمع آوری هوشمند زباله های خشک، گامی اساسی برای ریشه کن کردن انبارهای ...

جمع آوری هوشمند زباله های خشک، گامی اساسی برای ریشه کن کردن انبارهای غیرمجاز ضایعات / درخواست باکس خاک و نخاله هوشمند می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی در حاشیه آخرین جلسه نهضت پاسخگویی به تماس های مردمی ۱۳۷ توسط مدیران حوزه خدمات شهری، در پاسخ به درخواست تعدادی از شهروندان در خصوص برخورد با انبارهای غیرمجاز ضایعات در شهر اظهار کرد: ما با اجرای طرح جمع آوری هوشمند پسماندهای خشک به دنبال توسعه تفکیک زباله از مبدا و همچنین ریشه کن کردن انبارهای ضایعات غیر مجاز در سطح شهر هستیم.
وی افزود: در همین راستا، یکی از تکالیف پیمانکاران این طرح، داشتن انبار مکانیزه ضایعات بوده است که رعایت شده است، اجرای طرح جمع آوری هوشمند زباله های خشک، بسترسازی برای جمع آوری انبارهای غیر مجاز ضایعات است.
اعزام روزانه ۴۰۰ کارگر از ایستگاه های ساماندهی کارگران ساختمانی برای کار
یعقوبی با اشاره به اینکه بخشی از درخواست های شهروندان از ۱۳۷ در حوزه خدمات شهری نیز به موضوع باکس های جمع آوری خاک و نخاله اختصاص دارد، به شهروندان نوید داد که برنامه ریزی های لازم برای هوشمندسازی درخواست باکس خاک و نخاله نیز در حال انجام است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در طرح دیگر حوزه خدمات شهری، یعنی راه اندازی ایستگاه های ساماندهی کارگران ساختمانی نیز موفق بوده ایم به گونه ای که در حال حاضر، با درخواست شهروندان و کارفرمایان، روزانه بیش از ۴۰۰ کارگر از این ایستگاه ها برای کار اعزام می شوند.
نیازمند مشارکت شهروندان برای آبیاری درختان معابر فرعی هستیم
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در پاسخ به درخواست های تعدادی از شهروندان در خصوص آبیاری و رسیدگی به درختان معابر فرعی نیز گفت: همه خدمات برای درختان معابر فرعی از جمله کاشت درخت، هرس، تشتک گذاری، سمپاشی و ... توسط شهرداری انجام می شود اما در خصوص آبیاری این درختان، نیازمند مشارکت بیش از پیش شهروندان هستیم.
یعقوبی افزود: در این راستا، مشوق هایی از جمله تخفیف در عوارض نوسازی برای شهروندانی که درختان مقابل منزل خود را آبیاری می کنند در نظر گرفته شده است که در آینده، این مشوق ها، پررنگ تر خواهد شد.
ثبت ۸۷ هزار درخواست مردمی ۱۳۷ در حوزه خدمات شهری
وی تصریح کرد: نیازمند فرهنگسازی این موضوع برای مشارکت هرچه بیشتر شهروندان در آبیاری درختان معابر فرعی هستیم زیرا بعد از اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب و جمع آوری چاه های جذبی، ریشه درختان معابر فرعی آبی برای استفاده نمی یابند.
در حاشیه این جلسه نهضت پاسخگویی، احمد رمضانی فرخد، سرپرست اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد نیز با اشاره به اینکه در ۹ ماهه نخست سال جاری، ۴۵ درصد تماس های مرمی ۱۳۷ یعنی ۸۶ هزار و ۷۷۰ درخواست، مربوط به حوزه خدمات شهری بوده است، اضافه کرد: خوشبختانه با سختکوشی همکارانمان در این حوزه، ۹۶ درصد درخواست های مردمی در ۷۲ ساعت پاسخگویی شده و همچنین ۸۹ درصد درخواست های مردمی انجام و مشکل شهروندان حل شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات