تخفیف 24 درصدی، گامی در جهت قانون‌مدار شدن  ...

تخفیف 24 درصدی، گامی در جهت قانون‌مدار شدن ...

تخفیف 24 درصدی، گامی در جهت قانون‌مدار شدن ساخت‌وسازها/ تعامل آستان قدس و شهرداری مانع از بازتولید بافت فرسوده و حاشیه‌ای می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدهادی مهدی‌نیا، در حاشیه بازدیدی که از سطح منطقه 6 شهرداری مشهد داشت، ابتدا با اشاره به بازدید از سایت شهرسازی منطقه، اظهارکرد: با توجه به تخفیف 24 درصدی که با مصوبه اخیر شورای شهر از 22 دی‌ماه تا 22 بهمن‌ماه اعمال شده، مراجعات خوبی توسط شهروندان شاهد هستیم تا از این فرصت تخفیف بهره ببرند.

وی با بیان اینکه منطقه 6 جزو مناطقی است که معمولا اراضی و املاک آن کمتر وارد فرآیندهای رسمی حوزه شهرسازی شده‌اند، گفت: متاسفانه درصد املاک دارای پروانه ساختمانی و پایانکار نسبت به کل املاک واقع در این بافت، عدد قابل توجهی نیست.

مهدی‌نیا خاطرنشان کرد: این مشوق‌ها فضایی ایجاد می‌کند که تقاضا برای پروانه و پایانکار بیشتر شود و مردم بتوانند فعالیت‌های عمرانی خود را تعیین تکلیف و ضوابط شهرسازی را رعایت کنند تا ساخت‌وسازها براساس ضوابط و مقررات باشد، اسناد رسمی دریافت کنند و مانع از مشکلات بسیاری چون فروش قولنامه‌ای و ... شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در ادامه به بازدید از پروژه‌های عمرانی سطح منطقه اشاره داشت و گفت: از جمله پروژه‌های شاخص منطقه می‌توان به پروژه تقاطع غیرهمسطح مصلی اشاره داشت.

مهدی‎‌نیا افزود: با تصویب کمیسیون ماده 5، اراضی وسیعی در محدوده این پروژه مقرر شده آماده سازی شود؛ با این تصمیم، سرانه فضای سبز افزایش پیدا می‌کند و بخشی از اراضی هم مستعد سکونت می‌شود که براساس آن دفاتر تسهیلگری آورده‌ای برای اراضی مسکونی داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به پارک 5 هکتاری بین خیابان معقول و مهریز، تصریح کرد: زمین پروژه‌ براساس توافق بین آستان قدس رضوی و مدیریت شهری مشهد، در اختیار شهرداری قرار گرفت و تاثیر بسزایی روی تامین فضای سبز منطقه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با بیان اینکه خیابان‌های شهید معقول و مهریز بافت‌های فشرده شهری هستند، گفت: بهره‌برداری از چنین فضای وسیعی در کنار استفاده در زمان اوقات فراغت، حین وقوع حوادث غیرمترقبه و بحران‌هایی چون زلزله و ... می‌تواند کمک‌حال بافت‌های فشرده باشد.

مهدی‌نیا گفت: امیدواریم این پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد و عرصه مناسب و پارک بزرگی در اختیار مردم این منطقه قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشتر اراضی این محدوده متعلق به آستان قدس رضوی است، افزود: نوع تعامل بین شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی و همراهی دولت و کمیسیون ماده 5 نقش بسزایی در تامین سرانه‌های خدماتی شهر داشته و از بازتولید بافت حاشیه و فرسوده جلوگیری کرده است؛ بی‌شک با استمرار این تعامل و همراهی می‌توان چشم‌انداز خوبی برای محدوده شرق مشهد متصور شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات