هنر خوشنویسی؛ ظرفیت خوبی برای ارتباط میان ملت ها و ایجاد روابط  ...

هنر خوشنویسی؛ ظرفیت خوبی برای ارتباط میان ملت ها و ایجاد روابط ...

هنر خوشنویسی؛ ظرفیت خوبی برای ارتباط میان ملت ها و ایجاد روابط ارزشمند میان انسان ها فراهم می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در افتتاحیه اولین نمایشگاه و کنفرانس جهانی خوشنویسی کشورهای جاده ابریشم تحت عنوان «رقص قلم» که با حضور اشرف بروجردی مشاور رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حجت اله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، محمدرضا کلائی شهردار مشهد، عبدالغفور لیوال سفیر جمهوری افغانستان، سرور بختی رییس موسسه فرهنگی اکو، محمد علی باقرزاده طوسی رییس انجمن خوشنویسان مشهد و جمعی از مدیران شهری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: حضور در محضر فرهیختگان هنر خوشنویسی توفیقی است که نصیب بنده شده تا از این پدیده فرهنگی که در سال ۱۳۹۹ به کمک کمیسون ملی یونسکو در ایران ایجاد شده است، استفاده کنیم.
وی افزود: ظرفیت های فرهنگی در میان ملل و عناصر فرهنگی همچون هنر خوشنویسی که در میان ملل مشترک بوده و در کشور هایی که در جاده تاریخی ابریشم قرار دارند، وجود دارد، ظرفیت خوبی برای ارتباط میان ملت ها و ایجاد روابط ارزشمند میان انسان ها فراهم می کند.
رییس فراکسیون راهبردی مجلس بیان کرد: اگر بخواهیم درباره خوشنویسی چیزی بگویم، استفاده از آیه « نون والقلم و مایسترون» بسیار مفید خواهد بود. خداوند در آیات قرآن به زیبایی ها سوگند یاد کرده است. تعبیری که در این نمایشگاه به کار برده شده، رقص قلم بوده که تعبیر خوبی است. در قرآن به قلم و آنچه نوشته می شود، سوگند خورده می شود. نوشتن دارای محتوا، ماهیت و قالب است، اگر همه این موارد زیبا باشد مفاهیم بسیار رسا و زیبا خواهد بود.
میرتاج الدینی گفت: خوشنویسی یک هنر است که از دست یک انسان هنرمند ظاهر می شود و تراوش ایده های فکری او است که در زیبا نوشتن، بروز و ظهور پیدا می کند. هنرمندان، علما و بزرگان ما در طول تاریخ در یک امر عموما مشترک هستند که آن امر خوشنویسی است. خط زیبا امام راحل و خط مقام معظم رهبری نشانه هایی از خوشنویسی است.
حوریه جمالی پور

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات