جاده ابریشم گذرگاه فرهنگی صلح و دوستی است

جاده ابریشم گذرگاه فرهنگی صلح و دوستی است

جاده ابریشم گذرگاه فرهنگی صلح و دوستی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، منصور غلامی طی پیامی صوتی در افتتاحیه اولین نمایشگاه و کنفرانس جهانی خوشنویسی کشورهای جاده ابریشم تحت عنوان «رقص قلم» که با حضور اشرف بروجردی مشاور رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حجت اله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو- ایران، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی رییس فراکسیون راهبردی مجلس، محمد حسن طالبیان معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگردی و میراث فرهنگی، محمدرضا کلائی شهردار مشهد، عبدالغفور لیوال سفیر جمهوری افغانستان، سرور بختی رییس موسسه فرهنگی اکو، محمد علی باقرزاده طوسی رییس انجمن خوشنویسان مشهد و جمعی از مدیران شهری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: بسیار جای خوشبختی و خرسندی است که برای اولین بار خوشنویسان ۳۰ کشور از حوزه های تمدنی جهان در شهر باستانی مقدس مشهد گرد هم آمده تا پس از قرن ها دوباره پیوند دهنده صلح، دوستی و برادری باشند.
وی افزود: پس از اجلاس موفقیت آمیز سال گذشته در شهر کهن همدان و استقبال سازمان جهانی یونسکو از این اقدام شایسته ایران با محوریت جاده ابریشم، خوشبختانه با اقدام متعهدانه کمیسون ملی یونسکو- ایران به کار برگزاری اولین کنفرانس جهانی رقص قلم در مسیر جاده ابریشم طراحی و به مرحله اجرا درآمده است.
رییس کمیسیون ملی یونسکو- ایران خاطرنشان کرد: اهمیت این رویداد از آن جهت برجسته تر است که بیشتر از یک سال است که کل جامعه بشری با همه گیری ویروس اهریمنی کرونا در پیکار بوده و در افسردگی به سر می برند. کشور عزیز ما ایران در طول قرن ها همواره با استفاده از هنر، دستاوردهای شادی بخشی را برای مردم به ارمغان آورده است و امروز نیز که همه ملت ها تحت تاثیر فشارهای گروهی این بیماری قرار گرفته اند، بار دیگر با یادآوری عظمت و رسالت فرهنگ و هنر با بیرق دروش هنر جاودان خوشنویسی پا به عرصه نهاده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: از دیگر شایستگی های این جشن پرآوازه هنری این است که بیش از پیش به ذات و ماهیت اصلی راه ابریشم توجه شده است. جاده ابریشم تنها یک مسیر تبادل تجاری نبوده بلکه گذرگاه فرهنگ، هنر و دانش، صلح و دوستی های پایدار بوده که از مهمترین اهداف سازمان جهانی یونسکو است.
غلامی گفت: از اهتمام و تلاش های خالصانه شهرداری شهر مقدس مشهد، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انجمن خوشنویسان و سایر ارگان ها و حضور ارزشمند بیش از ۳۰۰ هنرمند برجسته خوشنویسی از ۳۰ کشور جهان تشکر و قدردانی می کنم.
حوریه جمالی پور

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات