پروژه ها پیوست زیست محیطی داشته باشند

پروژه ها پیوست زیست محیطی داشته باشند

به گزارش روابط عمومی اداره کل دحفاظت محیط زیست استان همدان فرهاد فرزانه که در کارگروه استانی آلودگی هوا در کارخانه کنستانتره شرکت صنعتی معدنی صبانور اسدآباد سخن می گفت افزود: رویکرد مدیران دولتی و بخش خصوصی استان همدان باید حفظ هوای پاک باشد و در پروژه ها نگاه محیط زیستی لحاظ شود.
فرزانه خاطرنشان کرد: ایجاد و تداوم اشتغال و تولید همراه با مراقبت از آب، خاک و هوا امکان پذیر است لذا در اجرای طرح های صنعتی و عمرانی استان می بایست این نکته لحاظ شود.

دومین دستگاه پایش هوای همدان در راه است

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز در این کارگروه که به مناسبت روز هوای پاک برگزار شد بیان کرد: شهر همدان به پنج دستگاه سنجش کیفیت هوا نیاز دارد تا برایند دقیقی از وضعیت کیفی هوا داشته باشیم.

محسن جعفری نژاد ادامه داد: در حال حاضر یک دستگاه سنجش آلاینده های هوا در شهر همدان نصب شده است  که به زودی یک دستگاه دیگر بهمن ماه توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی همدان راه اندازی می شود.
وی اظهار کرد: استان همدان در ۶ ماه نخست امسال چهار روز آلودگی هوا برای همه گروه ها را پشت سر گذاشت و در حال حاضر از نظر کیفیت هوا وضعیت مناسبی داریم.
وی اضافه کرد: از ۲۳ استان کشور، همدان از نظر جایگاه متاثر از پدیده سطح گرد و غبار در رتبه ۲۲ قرار دارد و  هر چه به انتهای این جدول نزدیک شویم وضعیت مطلوبتری داریم.


۳۰ اتوبوس درون شهری همدان نوسازی می شود

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز با بیان اینکه شهرداری شهر همدان دارای ۲۳۰ دستگاه اتوبوس بوده که ۱۸۵ دستگاه آن فعال است افزود: بر اساس قرارداد منعقد شده با استان تبریز و تهران نوسازی ۳۰ دستگاه اتوبوس درون شهری در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه از منابع شهرداری خریداری اتوبوس های جدید در دست اقدام قرار دارد، مطرح کرد: در سال جاری ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی دستگاه های اتوبوس اختصاص داده شده که تاکنون از این میزان ۱۳ دستگاه نوسازی شده اند.

وحید علی ضمیر با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون سفر در همدان انجام می شود، افزود: ۵۰ درصد این سفرها به اتوبوس ها اختصاص دارد.

او گفت: تمام ناوگان اتوبوسرانی درون شهری همدان از سوخت یورو ۴ استفاده می کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان، یادآوری کرد: نوسازی تاکسی ها نیز در دستور کار قرار دارد و از ابتدای امسال ۱۰۴ دستگاه تاکسی نوسازی شده و این برنامه به صورت مستمر ادامه دارد.


لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات