کارخانه نوآوری مشهد در ریل توسعه اقتصادی کشور است

کارخانه نوآوری مشهد در ریل توسعه اقتصادی کشور است

کارخانه نوآوری مشهد در ریل توسعه اقتصادی کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد؛ محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در بازدید از کارخانه نوآوری مشهد گفت: کارخانه نوآوری ایده جالبی است که به ابتکار معاونت علمی رییس جمهوری با تبدیل کارخانه های از کار افتاده قدیمی به فضایی برای گرد هم آمدن جوانان و اندیشه‌های نو و ایده پردازان و افراد خلاق تبدیل شده تا بتوانند روی ابتکارات، ایده ها، خلاقیت ها و اختراعات خود کار کرده و در فضایی مناسب با طراحی جالب توجه ایده های خود را با طی مراحل آزمون و خطا به مرحله تولید صنعتی برسانند.
وی افزود: کارخانه نوآوری مشهد دارای ویژگی‌های جالب توجهی است از جمله به هم پیوستگی و اتصال فضاهای فکری و کاری در سطح کارخانه که می‌تواند کار تیمی را تشویق و تقویت کنند. همچنین امکان پوشش و حمایت از کسب و کارهای زودبازده در کنار شرکت های دانش بنیان در این مجموعه فراهم است.
در این کارخانه به طرز مطلوبی زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای کار علمی و تخصصی فراهم شده و افرادی که به دنبال ارائه ایده ها و کار روی پروژه های خود هستند به ویژه اگر نوآوری و ایده جدیدی در موضوعی دارند امکانات مناسبی در این کارخانه برای حمایت از این افراد پیش بینی شده است.
میرتاج الدینی ادامه داد: از این رو نفس ایجاد کارخانه نوآوری با مختصات و مشخصات کارخانه نواوری مشهد خود حرکتی نوآورانه و خلاقانه بوده که به نوآوری و افکار و خلاقیت های جدید کمک شایانی خواهد کرد. به هرحال آینده کشور ما همراه با علم و دانش و توسعه است و در واقع می توان گفت تاسیس و راه اندازی کارخانه نواوری در ریل توسعه اقتصادی کشور قرار دارد و هر چه بیشتر از چنین پروژه‌هایی رونمایی شود به توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور کمک بیشتری خواهد کرد.
به گفته این نماینده مجلس، با توجه به ضروریت هایی که در کشور در موضوع اشتغال جوانان وجود دارد کارهای اساسی زیادی برای حمایت از اشتغال مورد نیاز است و همه تصمیمات و برنامه‌ها باید حول محور اشتغال نسل جوان طراحی شود. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که تحصیل کرده ها باید خود کارآفرین باشند. متاسفانه فرهنگ نادرستی در کشور ما رواج پیدا کرده که افراد به ویژه فارغ التحصیلان به دنبال شغل به ویژه مشاغل دولتی و اداری هستند اما کمتر کسی به دنبال «ایجاد شغل» است و عموماً جوانان به دنبال «پیدا کردن» شغل هستند.
وی تاکید کرد: بر اساس استانداردهای علمی هر یک نفر فارغ التحصیل دانشگاهی باید بتواند برای دو یا سه نفر تولید اشتغال کند و در واقع باید برای سه نفر کار آفرینی کند. فضاهایی مانند کارخانه نوآوری امکان و فرصتی را برای کارآفرینی مهیا می‌کند و افرادی که ایده و طرحی را دارند که به واسطه آن میتوان عده‌ای را مشغول کار کرد می توانند از چنین فضایی نهایت بهره را ببرند.
رییس فراکسیون راهبردی مجلس تاکید کرد: در گذشته فضای چندانی برای پشتیبانی از این افراد وجود نداشت اما امروز با استفاده از امکانات تامین شده در کارخانه های نوآوری می‌توان به این حوزه امیدوار بود.
بسیاری از برندهای بزرگ جهانی که در حال حاضر شهرت فراوانی دارند عموما از کارگاه‌های کوچک و تعداد محدودی همکار را آغاز کرده‌اند، لذا همین فضا در کارخانه نوآوری در اختیار جوانان خوش فکر و خلاق کشورمان قرار گرفته تا بتوانند استعدادهای خود را بروز داده و برای کشور افتخار آفرینی و تولید ثروت کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات