مشارکت مردم به جای مداخله مستقیم، راهبرد اساسی  ...

مشارکت مردم به جای مداخله مستقیم، راهبرد اساسی ...

مشارکت مردم به جای مداخله مستقیم، راهبرد اساسی مشهد در اصلاح بافت‌های فرسوده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، رمضانعلی فیضی گفت: نیازهای مناطق کم‌برخوردار طیفی از مسائل مختلف است لذا منشور کاری کمیسیون براساس این نیازمندی‌های طراحی شده و موضوعاتی چون کمبود سرانه‌ها، رسیدگی بیشتر به وضعیت حمل و نقل، ایجاد و توسعه سرانه فضای سبز، بازگشایی‌های معابر، ترغیب و تشویق و تبیین پیاده‌راه‌ها، زیرساخت‌های ورزشی و پروژه‌های محرک و الگوی توسعه، مسکن استاندارد و... را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هرکدام از این موضوعات نیازمند پیگیری‌ها و تخصیص بودجه و توجه خاص است، افزود: اغلب محلات ناکارآمد شهری بدون برنامه‌ریزی ایجاد شده و سپس به بدنه شهر الحاق شده‌اند. طبعا در این محلات معابر استاندارد نیستند و در این معابر ایجاد امنیت، خدمات، آتش نشانی و... ناشدنی است و متاسفانه از این دست معابر در شهر بسیار است.
بازگشایی و مداخله مستقیم از حیث اعتبار گزافی که نیاز دارد ممکن نیست و در اولویت‌های شورای پنجم نیز نبوده که از روش‌های قدیمی معروف به روش بولدوزری که جواب نداده استفاده کنیم.

به گفته فیضی، با استقرار دفاتر تسهیلگری دو هدف اساسی دنبال می‌شود، اولا ساماندهی محلات و دوم جلب مشارکت مردم. درواقع با مشارکت دادن مردم و ساکنان بافت‌ها و ارائه بسته مشوق‌های بازآفرینی که در شورا تصویب شده برآنیم مردم با استفاده از آورده‌های خود، تجمیع املاک و استفاده از مشوق‌ها و تسهیلات موجود فرآیندی را ایجاد کنند تا در دراز مدت ضمن بهسازی و نوسازی بافت، مشکلاتی چون عرض معابر، نفوذپذیری، خدمات و کمبودهایی از این دست برطرف شود.

وی در جریان این بازدید در مورد پروژه عمرانی در حال اجرا در محله گلشهر گفت: پروژه شلوغ بازار گلشهر یک پروژه بازپیرایی و مناسب‌سازی و ساماندهی است که علاوه بر جداره سازی در بازار، معبر به صورت پیاده‌راه اصلاح شده و هدف از این پروژه زیباسازی ظاهر بازار سنتی جهت افزایش سطح کیفی زیست در محله، حذف مزاحمت خودروها و موتورسیکلت‌های عبوری و ایجاد فراغ خاطر برای شهروندانی که از بازار گذر و دیدن می‌کنند و افزایش رضایت شهروندان بوده است. این پروژه تاکنون با پیشرفت خوبی همراه بوده و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات