باید برای حفظ فضای بی‌نظیر همدلی در شهر مشهد تلاش  ...

باید برای حفظ فضای بی‌نظیر همدلی در شهر مشهد تلاش ...

باید برای حفظ فضای بی‌نظیر همدلی در شهر مشهد تلاش کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، احسان اصولی در روز دوم همایش «رقص قلم» با بیان این مطلب افزود: این مهم ممکن نبوده مگر با همراهی و همکاری، تعامل و همیاری و هم‌افزایی بخش‌های مختلف و عناصر تاثیر گذار در مدیریت شهر اعم از نهادها، افراد و اشخاص موثری که در شهر مشهد حمایتشان و کمک‌هایشان تعیین‌کننده است. از این رو یکی از مهمترین دغدغه‌های بنده به عنوان یک عضو شورای شهر مشهد حفظ این همدلی، تعامل و همزیستی است که به نفع شهر مشهد و مردمان شایسته آن شکل گرفته و پرهیز از هرگونه تنازع و تقابل که می‌تواند به این فضا آسیب بزند.

به گفته وی، در صورت برهم خوردن این فضای همدلانه آنهایی که متضرر خواهند شد مردم هستند، لذا همواره خود را و همه دوستان و همکارانم را از ورود به تنازعات بی حاصل و بعضا مخرب که اغلب هم ریشه در سلایق و تمایلات شخصی دارد بر حذر می‌دارم.

اصولی با تاکید براینکه تاکنون علما و بزرگان و شخصیت‌های تأثیرگذار شهر مشهد و آنان که حرف و نظرشان تاثیرگذار و جریان‌ساز است همراهی و حمایت کاملی از این روند داشته و شهر را در حفظ این فضا یاری رساندند، ادامه داد: امیدواریم همه گروه‌ها به تقویت و تثبیت این فضا توجه کنند تا دستاوردهای مهم و ارزشمند آن که متعلق به مردم و شهروندان مشهد بوده و نفع آن، به همین مردم می‌رسد تداوم داشته باشد.

وی افزود: در تشدید تعارضات نمی‌توان شهر را ساخت، نمی‌توان منافع مردم را دید چرا که پایه تنازعات و بگو مگو های بی‌حاصل تخریب است و دعوا و تضاد و نفرت.

رئیس کمیسیثن فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد همچنین گفت: بنده نگرانی عمیقی در در خصوص حفظ این شرایط و فضایی که در قالب همدلی و همیاری و هم افزایی و برای مردم فراهم شده، دارم و از صمیم قلب امیدوارم اتفاقی نیفتد که این موهبت از مردم گرفته شود.

وی با بیان اینکه کارخانه نوآوری مشهد یکی از نمادهای تاریخی و ظرفیتی ، هویتی برای شهر مشهد است، گفت: از ابتدای شورای پنجم یکی از راهبردهای اصلی که همواره بر آن تاکید داشتیم تقویت عناصر هویت‌بخش مشهد در ذیل مبنای اصلی و شکل دهنده هویت مشهد یعنی وجود بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و هر آن چه که ما را به مفهوم خراسان بزرگ متصل نماید به ویژه در نسبت با فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی بوده است. نگاه ما برآن بوده که این هویت تا چه میزان توانسته و می‌تواند در عرصه فرهنگی کشور تاثیرگذار باشد و برای تثبیت و انتقال آن به نسل‌ها و شهروندان و زائران چه باید کرد.

اصولی با بیان اینکه کارخانه نواوری مشهد بر بستر یکی از قدیمی ترین و اولین کارخانه گ‌هایی که در تاریخ شهر مشهد وجود داشته بنا و خود تبدیل به یکی از نماد های هویتی این شهر تاریخی و فرهنگی شده، افزود: در گذشته با توجه به آنکه این مکان توسط شهرداری مشهد تملک شده بود قرار بود تبدیل به پروژه اقتصادی و سودآور برای شهر و درآمدزا برای شهرداری شود، اما هم شورای شهر و هم شهردار پرتلاش مشهد به این نکته مهم اشراف داشتند که این کارخانه می تواند با رویکرد و نگاهی جدید به یک ظرفیت هویتی کم نظیر برای شهر مشهد تبدیل شود و به نوعی پیوند از گذشته به حال و آینده باشد.

وی ادامه داد: البته در ابتدا نگاه‌ها و سلیقه‌های سنتی با این تعریف و کاربرد مخالفت فراوانی داشتند اما شهردار جوان مشهد با شجاعت به این حوزه ورود کرده و پای این ایده ایستاد. نکته جالب توجه آن بود که در طی دوره کاری شورای پنجم هیچ پروژه‌ مرتفع و آسمان خراش مشابه آنچه پیش از این در مشهد رخ داده بود آغاز نشده و از شهرداری مجوز نگرفت، با این وجود اما روند کسب درآمد شهرداری نه تنها دچار مشکل نشد بلکه در مقایسه با ادوار گذشته و سایر کلانشهرها در وضعیت بی سابقه‌ایی قرار داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد همچنین یادآور شد: لازم است از شهردار جوان و جسور و محبوب مشهد به دلیل ممارست، مجاهدت، پیگیری‌های جدی و جسارتی که در اداره شهر داشته و دارند و در پی آن توانسته اند منافع بسیار بزرگی از قبل این مهم برای شهر و شهروندان ایجاد کنند، تقدیر کنم و بر این باورم اقدامات انجام شده در این دوره به عنوان یادگار در تاریخ شهر مشهد و برای زائران و مجاوران مشهدالرضا(ع) برای همیشه باقی خواهد ماند.

اصولی تصریح کرد: همواره شاهد آن بودم که ایشان از هرگونه تقابل و ورود به دعواهای شخصی و بی‌حاصل پرهیز کرده و همیشه به نیت خدمت به مردم و به نفع مردم در مقابل بی‌انصافی‌ها و برخی کم‌لطفی‌ها سکوت کردند تا مبادا شهر و منافع مردم شهر آسیب ببینند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات