بهبود کیفیت زندگی در اولویت برنامه‌های مدیریت  ...

بهبود کیفیت زندگی در اولویت برنامه‌های مدیریت ...

بهبود کیفیت زندگی در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری برای مناطق کم برخوردار است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، بتول گندمی در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی و بازآفرینی منطقه ۵ مشهد گفت: در مناطق کم‌برخوردار و بافت‌های فرسوده البته با نگاه مشارکت مردم، اولویت اول را بر تامین زیرساخت‌ها به ویژه در مقیاس محله‌ای قرار دادیم. براساس گزارش شهردار منطقه پنج مشهد، تا پایان سال با اتمام آسفالت معابر باقیمانده دیگر هیچ معبر خاکی در این منطقه وجود نخواهد داشت، پس یکی از زیرساخت‌های این منطقه که منجر به ارتقای سطح بهداشت می‌شود تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین با نگاه بازآفرینی بر ارتقای کیفیت زندگی تاکید داشتیم. در خصوص محلاتی چون شلوغ بازار یا گود فخار پیش از این طرح‌های بلندپروازانه‌ای در ذهن مشاوران بوده و در حوزه اقتصادی نیز با هدف حل مشکلات محله ایده‌هایی اقتصادی ارائه شده بود اما بسیاری از آنها سال ها روی کاغذ مانده بود و به اجرا نمی‌رسید. از جمله طرحی که برای شلوغ بازار گلشهر در نظر بود تا با تخریب املاک دو طرف نسبت به تعریض خیابان اقدام شود اما سالهای متمادی در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار نگرفته و کیفیت زندگی در آن معبر نیز همچنان در سطح پایین باقی مانده بود.

به گفته گندمی، اصلاح بدنه، حل مسائل جمع‌آوری آب‌های سطحی و اصلاح مسیر تردد سواره و پیاده در شلوغ بازار در طرح جدید و تبدیل به پیاده‌راه مدلی بود که از نظر مدیریت شهری مناسب پیش‌بینی شده و اجرای آن با هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی بسیار کمتری در دستور قرار گرفت. این پروژه تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد و پس از آن باید کارشناسان میزان رضایتمندی و ارتقا سطح کیفیت زندگی را با شاخص های مستدل نسبت به سال 96 بسنجند و در خصوص مفید بودن این طرح اظهار نظر کنند.

وی افزود: در خصوص گود فخار نیز ایده‌هایی مبنی بر جذب سرمایه‌گذار و بهسازی زیربنایی این نقطه وجود داشته اما حرف اصلی ما این است که زندگی 57 خانواده ساکن در این گود تحت تاثیر شرایط نابسامان آن است و اگر امکان جذب سرمایه گذار و تملک کامل در این پروژه وجود ندارد باید با اقداماتی خاص، شرایطی برای بهبود وضعیت زندگی همشهریان فراهم کنیم.
در این راستا اقداماتی نیز در طی 5 ماه اخیر از جانب شهردار منطقه برای توافق با مالکان و اجرای پروژه هایی با هدف بهبود شرایط نامناسب محل انجام شده که امیدواریم باهمکاری وراث و مالکان مرتبط، شرایط برای تملک و اجرای پروژه فضای سبز. مدنظر فراهم شود.

وی تاکید کرد: چنانچه اینگونه شود می‌توانیم ادعا کنیم هرچند گود فخار به یک برج تجاری تبدیل نشده اما این محل به فضایی برای زندگی ایمن تر و راحت تر 57 خانواده ساکن آن تغییر یافته تا با دغدغه کمتری بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: این نگاه و رویکرد از اساسی ترین ماموریت های تعریف شده در شورای پنجم شهر مشهد برای مدیریت شهری بود و با همین رویکرد در مناطق کم برخوردار و محلات هدف بازآفرینی گام های بسیار مناسبی تا امروز برداشته شده است. ضمن اینکه در محلات مختلف اقدامات متعددی از این دست انجام شده و یا در حال انجام است که راهبرد آن پس از تامین زیرساخت‌های اساسی، بهبود کیفیت زندگی ساکنان و شهروندان است و باید محله به گونه‌ای بازآفرینی شود تا بهره‌برداران واقعی رضایت کامل را داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات