گره‌های شهری 40 ساله به واسطه رویکرد تعاملی شورای  ...

گره‌های شهری 40 ساله به واسطه رویکرد تعاملی شورای ...

گره‌های شهری 40 ساله به واسطه رویکرد تعاملی شورای پنجم گشوده شده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی و سطح منطقه 6 شهرداری مشهد با بیان اینکه این منطقه حدود 220 هزار نفر جمعیت ساکن دارد، اظهارکرد: در منطقه 6 چند گره قدیمی داشتیم که خوشبختانه با تلاش و برنامه‌ریزی مدونی که صورت گرفته و همچنین تکیه بر سیاست توسعه متوزان و عدالت محور شورای پنجم، برای گشایش و حل این مسائل شهری، پروژه‌های مختلفی درحال اجرا هستند.

وی در ادامه گفت: از جمله این پروژه‌ها میتوان به تقاطع غیرهمسطح مصلی اشاره داشت که نقش بسزایی در کاهش ترافیک این محدوده خواهد داشت؛ پروژه‌ای که تاکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بخشی از آن حداکثر تا بهار 1400 به بهره‌برداری خواهد رسید.

موحدی‌زاده در ادامه با اشاره به زمین 168 هکتاری متعلق به آستان قدس رضوی واقع در خیابان مهریز و در جوار ریل قطار، افزود: اطراف این زمین سال‌ها شاهد حصار و دیوارهای بتنی بودیم که آسیب‌های اجتماعی آن هم موجب نارضایتی عمومی ساکنان شده بود؛ بسیار خرسندیم که با تعامل و توافق انجام شده بین مدیریت شهری مشهد و آستان قدس رضوی، 5 هکتار از این اراضی در اختیار شهرداری قرار گرفته و عملیات عمرانی ساخت پارک درحال اجراست.

نایب رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: تکمیل و بهره‌برداری از این پارک، علاوه بر ارتقاء سرانه فضای سبز موجب تسهیل تردد شهروندان نیز می‌شود چراکه معابر نیز تعریض خواهند شد؛ امیدواریم این پروژه هم در بهار سال آینده در اختیار عموم قرار گیرد.

موحدی‌زاده اشاره‌ای هم به پارک 68 هکتاری درحال ساخت در منطقه 6 داشت و گفت: این پارک از حیث مساحت در مشهد کم‌نظیر است و نقش بسزایی در تامین سرانه فضای سبز خواهد داشت؛ بویژه در این محدوده که سرانه فضای سبز بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه در اطراف این پارک بزرگ مسیرهای ویژه تردد دوچرخه و پیاده‌روی نیز تعریف شده است، افزود: این پروژه ثمره تعامل برد-برد آستان قدس رضوی و مدیریت شهری مشهد است که به یادگار از شورای پنجم شهر مشهد باقی خواهد ماند.

موحدی‌زاده در ادامه اظهارکرد: گره‌ای 40 ساله با عزم و اراده و قدرت تعامل مدیریت شهری به ثمر رسیده که تحول چشمگیری در بافت ریزدانه منطقه خواهد داشت و ارزش افزوده را شامل حال ساکنان بومی خواهد کرد.

وی با اشاره به 7 دفتر تسهیلگری که در منطقه 6 فعال شده است، گفت: این دفاتر در تعامل با مردم و اعتمادسازی و جلب مشارکت مردم برای نوسازی و بهسازی محلات هدف بازآفرینی نقش بسزایی خواهند داشت؛ در جوار پارک یاد شده  نیز حدود 4 هزار واحد مسکونی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء درحال ساخت بوده که 500 واحد آن سال آینده تحویل جامعه هدف می‌شود.

موحدی‌زاده در پایان افزود: چشم‌انداز امیدبخشی را به واسطه این اقدامات میتوان متصور بود و شهرداری نیز در تعامل با مردم و سازمان‌ها و نهادهای دخیل شرایط بهتری را رقم خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات