همراهی مردم بزرگترین عامل صیانت‌بخش محیط زیست است

همراهی مردم بزرگترین عامل صیانت‌بخش محیط زیست است


به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست اردبیل ،سعید شهیند پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر اردبیل و در گرامیداشت هفته هوای پاک اظهار کرد: با اجرایی شدن قانون هوای پاک در همه حوزه‌ها به راحتی می‌توانیم مشکلات و موانع پیش رو را در این بخش رفع کنیم که ضرورت دارد خود شهروندان در استفاده از وسایط نقلیه عمومی به جای شخصی کمک‌کار و یاریگر مجموعه محیط زیست باشند.


وی به عوامل و عناصر آلاینده هوا اعم از خودروها، موتورسیکلت‌ها، ابنیه‌ها و کارخانه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: ما در حد وظایف و اختیارات خود سعی می‌کنیم تا از آلایندگی صنایع و سایر عوامل و عناصر جلوگیری کنیم اما این خود شهروندان هستند که باید با حساسیت بیشتر سلامت محیط زیست را به عنوان یک موضوع بااهمیت مورد توجه قرار دهند.


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: هفته هوای پاک که تا سوم بهمن ماه ادامه دارد با شعار تعهد مسئولان، مشارکت مردم و هوای پاک گرامی داشته می‌شود که در این هفته برنامه‌های مختلفی از جمله ارائه تخفیف در صدور معاینه فنی خودروها و نشست با مدیران واحدهای صنعتی و همچنین برنامه‌های آموزشی و فرهنگی سعی‌مان بر این است تا اهمیت هوای سالم و پاک را مورد توجه قرار دهیم.


شهند بیان کرد: در استان اردبیل اکثر روزهای سال هوای سالم و پاکی را شاهد هستیم ولی همچنان باید مراقبت لازم انجام شود تا از آلایندگی هوا جلوگیری شده و به نوعی همه در این موضوع حساس باشند.


وی ضرورت توسعه فضای سبز و کاشت درختان را در شهرهای مختلف و در قالب طرح کمربند سبز یادآور شد و تصریح کرد: در کنار این تدابیر و برنامه‌ریزی‌ها در قالب طرح آمایش سرزمینی سعی‌مان بر این است تا از تمرکز واحدهای صنعتی در یک نقطه خاص استان جلوگیری کنیم.


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در شهرستان نمین بیش از ۲۵ درصد صنایع استان مستقر شده‌اند که با نظارت مستمر و پایش دقیق واحدهای صنعتی سعی بر این است تا آلایندگی آنها به حداقل رسیده و به نوعی سلامت محیط زیست را شاهد و ناظر باشیم.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات