آغاز اجرای برنامه مدیریت زیست بومی تالاب نئور اردبیل

آغاز اجرای برنامه مدیریت زیست بومی تالاب نئور اردبیل


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، فرماندار اردبیل در این جلسه با اشاره به اهمیت منطقه حفاظت شده نئور از پیگیری ها و تلاش های دستگاه های ذیربط در طول سه سال گذشته برای اجرای برنامه مدیریت زیست بومی تالاب نئور قدردانی کرد.


امامی یگانه اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی در این برنامه توجه به توسعه گردشگری در منطقه است و برای حفظ محیط زیست نئور باید به سمت اجرای طرح هایی برویم که سازگار با طبیعت منطقه باشد.


در ادامه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: مدیریت زیست بومی، مدیریتی بر پایه حفاظت و پایداری بهره برداری عادلانه است و این دیدگاه به هیچ وجه مخالف توسعه نیست.

سعید شهند ضمن تاکید بر مشارکت تمام دستگاه های مرتبط در مدیریت منطقه حفاظت شده نئور افزود: تلاش مجموعه حفاظت محیط زیست استان احیای اکولوژیکی تالاب نئور است و این امر زمانی محقق می شود که گونه ی گاماروس در این تالاب احیا شود.

شهند با اشاره به اینکه موضوع مدیریت جامع تالاب نئور از سال ۹۷ در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل قرار گرفته است اظهار داشت: در این مدت نشست های تخصصی متعددی در این خصوص تشکیل شده است و با تجهیز پاسگاه محیط بانی نئور و برگزاری کارگاه های آموزشی برای جوامع محلی تلاش شده است  برای مدیریت این منطقه گام های اولیه برداشته شود.

همچنین در این جلسه از کتاب تشریح مطالعات پایه و طرح مدیریت جامع تالاب نئور رونمایی شد. لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات