منطقه 12، منطقه جاذب جمعیت با کمبود سرانه‌های  ...

منطقه 12، منطقه جاذب جمعیت با کمبود سرانه‌های ...

منطقه 12، منطقه جاذب جمعیت با کمبود سرانه‌های خدماتی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدهادی مهدی‌نیا در حاشیه جلسه کمیته نظارتی شماره 3 شورای شهر مشهد که در منطقه 12 شهرداری برگزار شد، اظهارکرد: منطقه 12 از دو بخش کاملا متمایز یعنی بافت جدید، نوساز و عرصه جدید شهری و بافت منفصل توس تشکیل شده که ماهیت خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه محدوده الهیه منطقه نمونه‌ای است که در آینده جاذب جمعیت طبقه متوسط شهر می‌شود، گفت: در منطقه 12 شاهد بافتی منظم، تفکیک شده و اصولی هستیم و به طبع، کاربری‌های خدماتی نیز باید به همان نسبت و متناسب تحقق یابد.

مهدی‌نیا در ادامه افزود: آنچه در اختیار مجموعه مدیریت شهری بوده، اعم از تامین فضای سبز و احداث معابر و ... به بهترین شکل انجام شده است؛ چند بازگشایی مهم و اساسی از جمله سجادیه هم داشته‌ایم که امیدواریم این منطقه به معابر اصلی شهر متصل شود.

رئیس کمیته نظارتی شماره 3 شورای شهر مشهد با اشاره به سرانه‌های خدماتی در منطقه 12، تصریح کرد: متاسفانه علیرغم جاذبه‌های جمعیتی، از حیث سرانه‎‌ها ی آموزشی و بهداشت و درمان وضعیت مناسبی در این منطقه شاهد نیستیم؛ یکی از معیارهای کیفیت‌بخشی به مناطق، کاربری‌های خدماتی اعم از بهداشتی، آموزشی، ورزشی و ... است.

مهدی‌نیا با بیان اینکه دولت نتوانسته کمبود این زیرساخت‌ها را جبران کند، گفت: مدیریت شهری مشهد برای پاسخگویی به شهروندان، علیرغم نداشتن وظیفه قانونی، قبول مسئولیت کرده و نسبت به تامین سرانه‌های خدماتی از جمله ورزشی قدم برداشته ولی با این وجود، برخی نهادها در مقابل شهرداری سنگ‌اندازی می‌کنند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب در محل‌های دارای کاربری تجاری، افزود: این قسمت‌ها باید از زیرساخت‌های حداقلی برخوردار باشند و شهرداری منطقه هم در برنامه 1400 خود آن را مدنظر قرار دهد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات