تبریز باید پیشگام حرکت‌های فرهنگی هنری کشور باشد

تبریز باید پیشگام حرکت‌های فرهنگی هنری کشور باشد

به گزارش شهریار، عبدالمجید نجفی گفت: هر حرکتی که جریان کلی کتاب وکتابخوانی را گامی فرا پیش برد، حرکتی روبه جلو، میمون ومبارک است و تبریز بنابه جایگاه تاریخی اش می بایست پیشگام حرکت های فرهنگی هنری باشد.

وی که در خصوص جشنواره جایزه ملی کتاب سال تبریز سخن می گفت افزود : برگزاری چنین برنامه هایی تاثیر بسیار مثبتی بر توسعه فرهنگی منطقه و کشور دارد و دقت نظر بر فاکتورهای موثر بر این تاثیرگذاری چون سازماندهی و تبلیغ، بررسی دقیق و منصفانه آثار و جوایز شایسته و درخور شان آثار برگزیده، میزان بهره وری چنین رویدادهایی را افزایش خواهد داد.

استاد نجفی با اشاره به استقبال کم‌نظیر اهالی قلم سراسر کشور از این‌ جشنواره ادامه داد : جایگاه تبریز در حرکتهای فرهنگی هنری اجتماعی در یکصدسال اخیر، جایگاهی بی بدیل بوده اما طی دورانها ومقاطع مختلف فراز وفرودهایی داشته است. تبریز پتانسیل تبدیل شدن به قطب فرهنگی هنری و انتشاراتی ونمایش  در کشور را دارد مشروط برآنکه ازنگاه ابزار محور و تبلیغات سطحی به ژرفا وضرورت تاریخی اجتماعی چنین حرکتهایی برسیم.

این نویسنده پیشکسوت تصریح کرد : شهرداری یا هر ارگان وسازمان دیگری که در خود توان وصلاحیت برگزاری چنین برنامه هایی را می بیند در واقع فلسفه وجودی خودرا به سیاق هوشمندانه ای توجیه وتبیین می کند.

نجفی در خاتمه افزود: هزینه های به هنجار فرهنگی هنری در واقع سرمایه گذاری بلند مدتی برای نیل به آرمانهای والای انسانی وتضمین سلامت روانی-اخلاقی جامعه است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات