جلسه هماهنگی اجرای پروژه سرمایه گذاری شبکه فیبر نوری شهر مبارکه برگزار شد

جلسه هماهنگی اجرای پروژه سرمایه گذاری شبکه فیبر نوری شهر مبارکه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز؛سید محسن هاشمی در جلسه هماهنگی اجرای پروژه سرمایه گذاری شبکه فیبر نوری که با حضور مهندس ترابی معاون فرماندار و مسئولین ادارات خدمات رسان در فرمانداری شهرستان مبارکه برگزار شد گفت: کمبود زیرساخت‌های ارتباطی پایدار و پرسرعت در زمان شیوع کرونا در شهرداری‌ها و ادارات خدمت رسان به خوبی مشاهده شد و با اینکه اقداماتی در راستای کاهش مراجعات مردم به سازمان‌ها انجام شد اما با کمبود زیرساخت‌های لازم مواجه بودیم .

وی ادامه داد:در این راستا و پس از بررسی های مختلف مدیریت شهری مبارکه اقدام به برگزاری فراخوان عمومی نمود که در نهایت شرکت فناپ تلکام بعنوان سرمایه گذار جهت انجام پروژه تونل ارتباطی شبکه فیبر نوری شهر مبارکه انتخاب گردید.

شهردار مبارکه افزود : این پروژه با هدف توسعه زیرساخت های ارتباطی و ارائه خدمات تلفن ثابت ، اینترنت پرسرعت ، ایجاد و راه اندازی دوربین‌های نظارتی، ثبت تخلف و پلاک خوان در شهر مبارکه اجرایی خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه مقدمات قانونی اجرای این پروژه انجام شده و پیمانکار انتخاب شده است بیان کرد:کلنگ زنی این پروژه همزمان با دهه مبارک فجر انجام خواهد شد .

هاشمی اضافه کرد: با اجرای این پروژه ضمن حفظ شهر از تخریب و توسعه‌های مکرر در زمینه‌ی حفاری شبکه‌های ارتباطی زمینی ، امکان ارائه تمامی خدمات ارتباطی از طریق یک شبکه سراسری مهیا خواهد شد و به عبارت دیگر، پایه و اساس ایجاد شهر الکترونیک  مهیا خواهد گردید.

وی گفت: خساراتی که در حفاری های گذشته به تاسیسات شهری وارد می شد در این پروژه کمتر است اما نیاز است که دستگاه های خدمات رسان در این زمینه همکاری لازم را با شهرداری و شرکت فناپ تلکام داشته باشند.

شهردار مبارکه با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه به 2 بخش تقسیم بندی شده است افزود: رییس پلیس راهور شهرستان مبارکه طی روزهای گذشته بازدیدی از جانمایی محل نصب دوربین های پلاک خوان مورد نیاز در سطح شهر داشتند و این مکان ها مورد تایید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: حفظ جان شهروندان یکی از مهم ترین اهداف اجرای پروژه دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت محسوب می‌شود و سالانه تصادفات بسیاری در سطح شهر بدلیل سرعت زیاد رخ می‌دهد که منجر به فوت شهروندان می‌شود و حتی جلوگیری از یک تصادف از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

هاشمی خاطرنشان کرد: از همه دستگاههای خدمات رسان شهرستان تقاضا داریم همکاری لازم را در این زمینه با پیمانکار پروژه داشته باشند تا بزودی شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم .

وی گفت:بر اساس قول سرمایه گذار، پروژه پایش تصویری اردیبهشت ماه سال آینده و همزمان با هفته ارتباطات افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.










لینک اصل خبر در سایت شهرداری مبارکه

    منبع خبر

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه یک شهرداری در شهر مبارکه می باشد

      نظرات