باغ خاطرات، فضایی مناسب برای غرس درخت به نام  ...

باغ خاطرات، فضایی مناسب برای غرس درخت به نام ...

باغ خاطرات، فضایی مناسب برای غرس درخت به نام شهداست/ انتظار مردم از خانواده شهدا فراتر از دیگران است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، شهناز رمارم، همزمان با سالروز وفات ام‌البنین، مادر حضرت ابوالفضل‌العباس(س) و روز گرامیداشت و تکریم همسران و مادران شهدا، با مادر و خانواده «شهید سیدعلی توکلی» دیدار و گفتگو کرد.

رمارم ابتدا با تسلیت فرارسیدن سالروز رحلت ام‌البنین، گفت: این بانوی آزاده، اسوه صبر و مقاومت و ایثار بود که چهار فرزند خود را در واقعه عاشورا تقدیم امام‌حسین(ع) کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه تصور ما این است که شهدا را از دست داده‌ایم ولی در واقع آنها را به دست آورده‌ایم، اظهارکرد: ما در دنیا و عالم خاکی زندگی می‌کنیم درحالیکه شهدا زندگی در نزد خداوند متعال را انتخاب کردند و در عالم ملکوت هستند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه شهدا حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند، افزود: ایثارگری و گذشتن از جان در راه حفظ و حراست از خاک و وطن، در تمامی فرهنگ‌ها و کشورها یک فضیلت محسوب می‌شود و مردم هر کشوری، قدردان این ایثارگری و ازخودگذشتگی هستند.

رمارم خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز مردم کمتر مسیر و راه شهدا را می‌بینند و این به دلیل مادی‌گرا شدن ماست؛ هرچقدر مادیات در نزد ما ارزشمندتر شوند، از مسیر شهدا فاصله بیشتری گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه همه ما باید در سختی‌ها راضی به رضای خداوند متعال باشیم و شکر حق تعالی را به جای آوریم، گفت: شکرگزاری حضرت حق در شرایط آسان، کار سهلی است که از همگان برمی‌آید.

رمارم افزود: عموم مردم از ما خانواده شهدا انتظاری فراتر از دیگران دارند و باید مراقب باشیم رفتار و اعمال خود باشیم تا قدم کجی برنداریم.

وی در پایان با اشاره به «باغ خاطرات» که در پارک بهار ایجاد خواهد شد، اظهارکرد: خانواده عزیز شهدا می‌توانند در این باغ درختی را به نام شهید خود غرس نمایند تا همیشه به یادگار بماند؛ این باغ در اسفندماه و همزمان با هفته درختکاری افتتاح خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات