تاکید محیط زیست بر تعامل با سمن ها

تاکید محیط زیست بر تعامل با سمن ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مراسم تودیع ژیلا مهدی آقایی و معارفه دکتر سید ابوالقاسم موسوی در دفتر مشارکت های مردمی و مسوولیت اجتماعی برگزار و در این مراسم به نقش این دفتر در ارتباط سازمان محیط زیست با مردم و آموزش همگانی تاکید شد.

بر این اساس ژیلا مهدی آقایی که  هم اکنون معاون آموزش و مشارکت های مردمی است، مدیریت دفتر مشارکت های مردمی و مسوولیت اجتماعی را به سید ابوالقاسم موسوی که پیش از این مشاور معاون آموزش و پژوهش بود، واگذار و ابراز امیدواری کرد که با کمک موسوی که فردی مدبر است، دفتر مشارکت های مردمی به فعالیت خود به ویژه در حوزه آموزش همگانی و ارتباط موثر با سمن ها ادامه دهد و حتی شرایط بهتری پیدا کند.

آقایی با تاکید بر اینکه تلاش زیادی برای تعامل سازنده با سمن ها و تصمیم گیری درست در راستای استفاده از توانمندی های آن ها صورت گرفته است، تصریح کرد: حوزه آموزش همگانی از بهمن ماه سال گذشته به دفتر مشارکت های مردمی سپرده شد، تلاش فراوانی صورت گرفت و هم اکنون به صورت هفتگی یک مطلب محیط زیستی به شهرداری برای انتشار ارسال می شود و نیازسنجی آموزش همگانی از دیگر کارهای پیگری شده دفتر بود که امیدوارم با نظر شما دکتر موسوی ادامه پیدا کند.

وی یادآور شد با پیش برد پروژه سمن ها شش پروژه سمن معرفی شد و مقرر است پس از پیگیری این شش پروژه، پنج تا پنج تا، سمن ها معرفی شوند.


** مشارکت باید از درون سازمان نهادینه شود

موسوی نیز پس از سخنان آقایی، با ابراز امیدواری نسبت به همکاری موثر مجموعه، گفت: از حسن نظر دکتر کلانتری سپاسگزارم و امیدوارم بتوانم راه پیش رو را ادامه دهم. با توجه به اینکه دوستان در دفتر مشارکت های مردمی و مسوولیت اجتماعی کارهای خیلی خوبی انجام دادند، کار من سخت است.

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسوولیت اجتماعی با تاکید بر اهمیت مبحث مسوولیت های اجتماعی، تصریح کرد: میتوانیم موارد مورد نظر را از دستگاه اجرایی مطالبه کنیم. باید تکلیف خود را در حوزه مشارکت مردمی بدانیم و این امر زمانی امکان پذیر است که حوزه های تخصصی کار خود را درست انجام دهند؛ سپس می توانیم به مردم بگوییم که همکاری کنند.

موسوی با اشاره به خوب بودن کیفیت در بخش نیروی انسانی، یادآور شد: باید کار ستادی صورت گیرد؛ هر کارشناس درگاهی برای میدیریت استان ها در حوزه ای که فعالیت می کند، است. جایگاه کارشناس ما، ملی است و بر همین اساس، استان ها انتظاراتی دارند.

وی ادامه داد: دوستان، پرتلاش هستند و باید کار را جدی گرفت و در راستای توانمندسازی، کوشید. شناساندن مضامین محیط زیستی به جامعه، کار بزرگ و قشنگی است؛ استان ها نیز باید پای جریان باشند. ما سیاست گذاری می کنیم، کمک فکری می دهیم و استان ها باید کار کنند.

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسوولیت اجتماعی با تاکید بر اهمیت موضوع سمن ها و NGOها، اظهار کرد: از این منظر کار، سنگین است. همچنین با توجه به نگران کننده بودن کرونا، باید روش های جدید برای رسیدگی به ماموریت ها درنظر گیریم و نباید به دلیل کرونا، ماموریت ها را نادیده گرفت.

موسوی تاکید کرد: اگر می خواهیم موفق شویم باید از خانواده محیط زیست و خودمان شروع کنیم؛ اگر بتوانیم مشارکت را ابتدا میان همکاران پیش ببریم، قدم مثبتی برداشتیم، اما لازم است که خانواده همکاران نیز با مشارکت بیگانه نباشند. اگر روزی هم همسر من از برنامه من خبر نداشته باشد یعنی من شعار می دهم و در کارم کمتر موفق هستم.

وی با بیان اینکه در بسیار از حوزه ها پتانسیل و جای کار هست که می توان از توانایی های موجود استفاده کرد، اظهار کرد: کار، بسیار سخت است اما در همین شرایط نیز می توان اتفاقات خوبی را رقم زد.
در ادامه همکاران دفتر مشارکت های مردمی و مسوولیت اجتماعی به دکتر موسوی خیرمقدم گفتند.


لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات