سیستم سوم غبارگیر واحد فولادی در مهریز به بهره برداری رسید

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان یزد، تجریشی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ،در مراسم افتتاحیه سیستم غبارگیر واحد فولادی در شهرستان مهریز گفت: همراهی محیط زیست و صنایع نقش مهمی در سلامت مردم و همچنین شکوفایی اقتصادی دارد و این هر دو باهم دیده شده  و اگر در هر کدام از این موارد کوتاهی صورت گیرد سلامت مردم در خطر خواهد بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه شاهد همراهی زیادی از طرف صنایع با محیط زیست هستیم و دغدغه مردم در تامین هوای پاک و سلامت برآورده شده و امیدواریم با ادامه این روند شاهد کاهش هر چه بیشتر صنایع آلاینده و حرکت به سمت صنایع پاک باشیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به اینکه واحدهای صنعتی فولاد دارای آلایندگی بودند لذا با ایجاد این سیستم تصفیه هوا به سمت ایجاد واحدهای کمتر آلاینده حرکت شده و شاهد بهبودی در این زمینه خواهیم بود.

از سوی دیگر محسن صادقیان، معاون عمرانی استاندار یزد در این مراسم گفت: یکی از درخواست های همیشگی مردم نظارت بر واحدهای صنعتی و کنترل و پایش هوا است که خوشبختانه با روندی که در استان یزد آغاز شده بخشی مهمی از این درخواست مردمی برآورده می شود و شاهد هوایی بهتر برای عموم جامعه در کنار فعالیت های صنعتی خواهیم بود.

همچنین نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: سیستم سوم غبارگیر بعنوان چهارمین واحد از این نوع به بهره برداری می رسد که جمع آوری آلاینده ها در منشا تولید آن و جلوگیری از پخش آن ها یکی از مهترین دستاوردهای این سیستم می باشد.

وی ادامه داد: جمع آوری آلاینده ها در زمان تخلیه مذاب و سرباره گیری و همچنین استقرار سیستمی به منظور عدم نیاز به جا به جایی و همچنین استفاده از محصول نهایی پالایش شده بخشی دیگر از مزایای این سیستم است.

ر پایان با حضور مسئولان سیستم سوم غبارگیر این واحد فولادی با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.


لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات