مشهد قطب و الگوی مدیریت پسماند در کشور است

مشهد قطب و الگوی مدیریت پسماند در کشور است

مشهد قطب و الگوی مدیریت پسماند در کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، تورج همتی در بازدید از سایت محل دفن زباله های شهر مشهد اظهار کرد: در مقوله مدیریت پسماند که همواره در تمامی شهر های کشور حلقه مفقوده و معظلات بسیاری درباره آن وجود دارد، سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد بسیار خوب عمل کرده است که لندفیل زباله های شهر مشهد از جمله اقدامات قابل توجه در این زمینه است.
وی افزود: از طرح های انجام گرفته در محل دفن زباله های شهر مشهد می توان به باز چرخش شیرابه اشاره کرد که این طرح، علاوه بر کاهش عناصر آلاینده، کمک به سزایی در فرایند تولید انرژی دارد و سبب شکوفایی اقتصاد سبز می شود.
مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی همچنین به لندفیل مهندسی و بهداشتی به عنوان اولین سایت دفن مهندسی کشور در شهر مشهد اشاره و بیان کرد: روند پیشرفت کار بسیار خوب بوده است.
همچنین همتی ضمن بازدید از محل دفن پسماند های بیمارستانی گفت: دفن پسماند های بیمارستانی کاملا منحصر به فرد است و در یک اقدام کاملا مدیریتی در سلول های خاص و جدا از سایر پسماند ها دفن می شود. مشهد الگو و قطب مناسبی برای نظام مدیریت پسماند به روش علمی و فنی برای دیگر کلان شهرها و شهرهای کوچک است.
وی اضافه کرد: مدیریت شیرابه، دفن پسماند های بیمارستانی، تولید زباله و دفن مهندسی و فضای سبز کار شده در لندفیل از اقدامات شاخص سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و مجموعه این فعالیت ها باید به عنوان یک الگو برای کشور مطرح شود و دیگر شهرها نیز از تجربیات و اقدامات موثر مشهد استفاده کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات