کانال اصلی منطقه شرق شبکه آبیاری "دز" در خوزستان ترمیم شد

کانال اصلی منطقه شرق شبکه آبیاری "دز" در خوزستان ترمیم شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، معاون نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان با اعلام این خبر افزود: بازسازی بیش از 160 نقطه از این کانال در حد فاصل مقسم‌های شماره یک تا سه این کانال به‌طول حدود 6 کیلومتر انجام شد.
"حمید تفرقی" با اشاره به محدودیت زمانی فرصت تعمیر کانال گفت: بارندگی‌های اخیر فرصتی را فراهم آورد تا با استفاده از عدم نیاز آبی مزارع، با قطع آب کانال، بیش از 3200 متر مربع، تخریب و بتن کاری مجدد در این کانال صورت گیرد.
به گفته وی، آب بیش از 18 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه شرق شبکه آبیاری دز شامل کشاورزان، شرکت‌های کشت و صنعت شهید بهشتی، شهید رجایی و کارون و نیز برخی ماهی سراها از این کانال تامین می‌شود که با ترمیم آن، روند آبیاری در این منطقه بهبود یافته است.
تفرقی طرح‌های مهم تعمیراتی در دست اقدام را عملیات حفاظت از سازه سمت راست سیفون بالارود در منطقه غرب شبکه آبیاری دز و اصلاح مقطع خاکی کانال E2 در حد فاصل مقسم‌های 3 تا 5 این کانال عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود تا پایان سال عملیات اجرایی این دو طرح به پایان برسد.
شبکه آبياري دز در شمال خوزستان با داشتن بيش از ۱۳۷۰ کيلومتر کانال و زهکش، يکي از بزرگ‌ترين شبکه‌هاي آبياري و زهکشي کشور است. شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان، مدیریت شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی را برعهده دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات