وزارت نيرو اصلي‌ترين وظيفه خود را ايجاد تحول در سازوكارها می‌داند/ تحول بزرگي در گردشگري آبي كشور آغاز شده است/ بايد با سطح بالايي از مطالبات اجتماعي براي اصلاح روال‌ها و رويه‌ها مواجه شويم

وزارت نيرو اصلي‌ترين وظيفه خود را ايجاد تحول در سازوكارها می‌داند/ تحول بزرگي در گردشگري آبي كشور آغاز شده است/ بايد با سطح بالايي از مطالبات اجتماعي براي اصلاح روال‌ها و رويه‌ها مواجه شويم

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «رضا اردكانيان» در آئين رونمايي از ۳۵ طرح ساز و کاری صنعت آب و برق كه روز يكشنبه به صورت ویدئوکنفرانسی و در قالب چهل و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران برگزار شد، اظهار داشت: طرح‌هايي كه امروز با عنوان طرح‌هاي ساز و كاري رونمايي مي‌شود، صفحه جديدي را پيش روي ما و همكاران آتي ما در اين عرصه و ديگر عرصه‌هاي خدمتگزاري به مردم اين سرزمين مي‌گشايد.
وي گفت: به روزي خواهيم رسيد كه طرح‌هاي عمده ساخت و سازي آنگونه كه بايد و شايد با مديريت و نظارت عالي دولت و سازمان‌هاي دولتي توسط بخش خصوصي به طور كامل طراحي، اجرا و عرضه خواهد شد و جايگاه ما و وزارت نيرو به عنوان سازمان دولت، جايگاه تنظيم‌گري، نظارت و البته تدوين و بهنگام كردن ساز و كارها در جهت تسهيل اجراي طرح‌هاي ساخت و سازي، كاهش هزينه‌ اجراي طرح‌هاي ساخت و سازي، بكارگيري بهترين فناوري‌ها و‌ كوتاه كردن مسيرهاي خدمت‌رساني به مردم خواهد بود و در آن روز اصلي‌ترين كار خود را به عنون كارگزار دولت در عرصه ساز و كارها خواهيم ديد.
وزير نيرو گفت: بایستی به گونه‌اي كار عرضه و تبديل به يك حافظه در دسترس براي مديران و همكاران آتي شود كه جزو لاينفك زندگي كاري ما قرار گيرد.
اردكانيان ادامه داد: در هفته‌هاي پاياني سال 99، پويش امسال به ايستگاه‌هاي آخر خود نزديك مي‌شود و در هفته‌هاي پيش رو برنامه اختتاميه پويش همزمان با مجموع ديگري از طرح‌هاي تعهد شده كه به بهره‌برداري خواهد رسيد، برگزار مي‌شود.
وي با اشاره به اینکه ما تعهد داشتيم كه حدود 50 طرح ساز و كاري به همراه حدود 200 طرح ساخت و سازي، در مجموع 250 طرح مهم اين عرصه را به مدار بهره‌برداري بياوريم، اظهار داشت: امروز با احتساب 35 طرح ساز و كاري كه رونمايي خواهد شد، در مجموع 53 طرح ساز و كاري تاكنون به‌ بهره‌برداري رسيده است.
وي ادامه داد: در عين حالي كه پروژه‌هاي ساخت و سازي نظير طرح‌هاي تامين و عرضه آب و برق و جمع آوري، ‌تصفيه و استفاده مجدد از فاضلاب تصفيه شده، جايگاه مهمي در تامين آسايش و امنيت خاطر مردم،‌ رفاه، توسعه و عمران كشور دارند امروز روز مهمي در تقويم فعاليت‌هاي وزارت نيرو در دولت دوازدهم است.
وي ادامه داد: عمده طرح‌هاي ساز و كاري كه امروز از آنها رونمايي مي‌شود به اتكاي اختيارات قانوني و بازارهاي موجود ولي به واسطه يك تغيير نگاه شكل گرفته است.

تحول بزرگي در گردشگري آبي كشور آغاز شده است
وزير نيرو همچنين گفت: تحول بزرگي در گردشگري آبي كشور آغاز شده و در آينده نزديك طرح‌هاي آن يكي پس از ديگري افتتاح خواهد شد.
اردكانيان افزود: با توجه و تاكيد رئيس جمهوري و حركتي كه در وزارت نيرو عمدتا با همكاري وزارت ميراث فرهنگي،‌ گردشگري و صنايع دستي، بدون نياز به قانون و مصوبه جديد هيئت وزيران، دست اندركار تدوين ساز و كارهايي شديم كه به كمك آن در كنار كنترل كمي و كيفي و رعايت ملاحظات زيست محيطي، هموطنان بتوانند از درياچه‌هاي تازه احداث بهره‌مند شوند.
وي با اشاره به اهميت بهره‌برداري از طرح‌هاي ساز و كاري گفت: اين عرصه تعيين‌كننده‌اي است و حفظ و توسعه آن الزاماتي دارد. يكي از اصلي‌ترين الزامات اين عرصه آن است كه ما از عادت رج زدن در كارها فاصله بگيريم.
اردكانيان افزود: بايد خود را از يك سري كارها خلاص كنيم كه اين مستلزم واگذاري اموري است كه ديگران هم در سلسله مراتب سازماني مي‌توانند آن را انجام دهند. موظفيم سيستم‌هاي نظارتي خود را بهنگام، فعال و كارآمد كنيم تا اطمينان از صحت انجام امور مستلزم آن نباشد که همه اختيارات پيش خود ما بماند. در اين صورت رج زدن ادامه پيدا خواهد كرد.
وي همچنين ضمن تقدیر از همراهی رسانه‌ها در تحقق اهداف پويش از آنها خواست كه در عرضه عرصه‌هاي اينچنيني و ايجاد مطالبه در اين خصوص فعال‌تر عمل كنند.
وزير نيرو در پایان تاكيد كرد: بايد با سطح بالايي از مطالبات اجتماعي براي اصلاح روال‌ها و رويه‌ها مواجه شويم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات