بهره برداری از پروژه ساماندهی کال زرکش تا اردیبهشت ۱۴۰۰

بهره برداری از پروژه ساماندهی کال زرکش تا اردیبهشت ۱۴۰۰

بهره برداری از پروژه ساماندهی کال زرکش تا اردیبهشت ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، احمد حافظ در گفت و گوی ویژه خبری به خبرنگار ما در خصوص مهم ترین پروژه های منطقه ۱۰ مشهد، اظهار کرد: منطقه ۱۰ مشهد با وسعت دو هزار ۴۳۳ هکتار از لحاظ وسعت در ر تبه چهارم و با جمعیت ۳۱۳ هزار نفر رتبه ۶ را در بین مناطق از آن خود کرده است.

وی ادامه داد: منطقه ۱۰ حدفاصل میدان قائم تا تقاطع چهار سطحی آزادگان، از سوی دیگر حاشیه بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی، از میدان قائم تا میدان معراج و از این میدان تا کال زرکش را شامل می شود.

شهردار منطقه ۱۰ مشهد با بیان اینکه حدود چهار هزار هکتار حریم در این منطقه وجود دارد، بیان کرد: همواره ما سعی کرده ایم سطح رفاه را در این منطقه بالا ببریم و در این راستا هدف ما تحقق شعار شهر مشهد، شهر امید و زندگی بوده است.

ساماندهی کال زرکش اولویت مهم ما است

حافظ با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم ما در سطح منطقه بحث ساماندهی کال زرکش است، تاکید کرد: این کال یکی از نقاط آسیب این منطقه بشمار می آید و ما همواره سعی بر آن داشته ایم که این مهم ورود پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه در رابطه با پروژه ساماندهی کال زرکش در سال اسفند ماه سال گذشته تامین اعتباری صورت گرفته، تصریح کرد: اعتبار اولیه برای این پروژه حدود ۱۵ میلیارد تومان بوده و قرار بر آن شد که حدود هزار و ۹۰۵ هکتار آن را به صورت بتن وزنی بازسازی شود.

شهردار منطقه ۱۰ مشهد با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، عنوان کرد: همچنین از لحاظ ریالی در سال جاری نیز حدود ۱۱ میلیارد تومان تامین اعتبار صورت گرفته است. در تلاش هستیم که این پروژه برای اردیبهشت ماه سال اینده به بهره برداری برسانیم.

حافظ افزود: یکی دیگر از دغدغه های مهم شهروندان ما در حوزه سالن های ورزشی و بحران بوده است. با توجه به آنکه در سطح منطقه شاهد مجتمع های مسکونی زیادی هستیم از این رو تجمع جمعیت و بروز بحران ما را به سمت ایجاد سوله های بحران سوق داده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته دو سوله بحران در منطقه پیش بینی کردیم و تامین اعتبار آن نیز صورت گرفت. در حال حاضر این پروژه با پیشرفت ۷۵ درصدی در حال انجام است و برای سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید با این اتفاق تعداد سوله های بحران ما در سطح منطقه به پنج مورد خواهد رسید.

شهردار منطقه ۱۰ مشهد خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر این یک سوله بحران در منطقه توس را در نظر گرفته ایم که کل این محدوده را نیز پوشش خواهد داد. اگر تامین اعتبار این سوله در سال ۱۴۰۰ اتفاق افتد نیاز منطقه را به سوله بحران مرتفع خواهیم کرد.

حافظ اظهار کرد: این سوله های بحران چند منطوره خواهد و سهم سرانه های ورزشی ما نیز به تبع آن افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه های مهم ما که در سطح منطقه رخ داده، پروژه خط عابر خط زندگی است که در حال حاضر در این راستا چهار مورد از تقاطع های خود را مجهز کرده ایم.

شهردار منطقه ۱۰ مشهد با اشاره به راه اندازی پروژه کندراه حدفاصل بولوار شاهد تا شهر رازی پس از ۱۰ سال، بیان کرد: این پروژه به دلیل عدم تملک یک ملک حدود ۶ کیلومتر از مسیر بازگشایی شده بود؛ اما قابلیت استفاده نداشت با این وجود این امر یکی از دغدغه های اصلی ما بود و چندین جلسه برگزار کردیم تا این موضوع را رفع کنیم و سرانجام با پیگیری دستگاه های ذی ربط توانستیم این پروژه را به ساماندهی برسانیم. در حال حاضر تملک و تخریب این پروژه صورت گرفته و در مرحله اجرا قرار دارد. امید داریم بتوانیم تا پایان سال آن را به بهره برداری برسانیم.

حافظ تصریح کرد: اگر این پروژه تا انتهای سال جاری به بهره برداری برسد؛ بار ترافیکی بزرگراه آزادی حدفاصل شاهد تا میدان قائم به صورت چشمگیری شکسته خواهد شد و مردم به سهولت می توانند از این فضا استفاده کنند.

کاشت ۱۸۰ هزار بوته گل در سطح منطقه ۱۰ برای نوروز ۱۴۰۰

وی در خصوص برنامه های استقبال از بهار ۱۴۰۰ نیز، ادامه داد: شهر مشهد مشهور به پروژه های اسقبال از بهار است. در نوروز سال جاری برای اولین بار در داخل منطقه یکی از بهترین المان های نوروزی را پیش بینی کردیم؛ اما ویروس کرونا این اجازه را نداد که مردم از لذت ببرند.

شهردار منطقه ۱۰ مشهد با بیان اینکه ورودی بزرگراه پیامبر اعظم (ص) که یکی از راه های ورود به شهر مشهد است باید در شان زائرین حضرت رضا (ع) آماده سازی شود، گفت: همچنین بزرگراه امام علی (ع) و قائم نیز باید برای نوروز آماده سازی شود، اما باید برخی از المان ها را در داخل شهر نیز لحاظ کنیم تا شهروندان منطقه ۱۰ نیز المان های نوروزی را در داخل شهر حس کنند.

حافظ با بیان اینکه میزان کاشت گل ما در سال جاری برای استقبال از بهار حدود ۱۸۰ هزار بوته است، افزود: همکاران ما در سطح منطقه برای استقبال از بهار ۱۴۰۰ آمادگی های لازم را دارند.

ساماندهی مشاغل خودرویی مزاحم در بزرگراه پیامبر اعظم (ص) تا سال آینده

وی در خصوص ساماندهی مشاغل خودرویی مزاحم در انتهای بولوار شاهد، بیان کرد: در حال حاضر یکی از اتفاقات که خوب پیش رفته؛ بحث ساماندهی مشاغل خودرویی در حاشیه بزرگراه پیام اعظم (ص) بوده که یکی از مبادی ورودی شهر مشهد بشمار می آید. هم اکنون در این خصوص در حال ساخت یک فضا برای این خودروها هستیم و تا سال آینده بخش عمده ای از آن به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار منطقه ۱۰ مشهد با بیان اینکه در اولویت خود بولوارهای فلاحی، شاهد و ادیب را برای ساماندهی مشاغل خودرویی در نظر گرفته ایم؛ تصریح کرد: تمام تلاش ما این بوده که همزمان با اجرای پروژه پیاده رو سازی در این بولوارها بتوانیم معضلات این بخش را به صفر برسانیم.

حافظ در خصوص اقدامات شهرداری منطقه ۱۰ برای بحث جمع آوری معتادان بزرگراه نشین؛ عنوان کرد: در سال جاری باتوجه به دغدغه مندی شورای پنجم و شهردار محترم مشهد در خصوص معتادین متجاهر اقدامات خوبی را در حوزه شهری و مدیریت شهری انجام دادیم. در سطح منطقه ۱۰ ما دو سالن را در اختیار این گروه قرار داده ایم؛ یکی از این سالن ها در اختیار قوه قضاییه قرار گرفته و بابت آن ۵۷۴ میلیون تومان تامین اعتبار صورت گرفته است. همچنین ۳۵۰ میلیون تومان برای سالن در نظر گرفته شده در بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی تامین اعتبار صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ میلیون تومان در حوزه مجموعه سنا در خیابان آزادی نیز هزینه کرده ایم؛ ادامه داد: تاکنون در مجموعه ما در بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ۴۰۰ نفر و در مجموعه سنا ۱۴۹ نفر بستری شده اند.

غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات