تفاهم‌نامه اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب در استان آذربایجان غربی امضا شد

تفاهم‌نامه اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب در استان آذربایجان غربی امضا شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "اتابک جعفری" مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در این نشست ضمن تشریح وضعیت موجود منابع آب کشور و استان گفت: در حال حاضر منابع آب زیرزمینی به لحاظ برداشت بی‌رویه دچار بحران جدی بوده و دشت‌های ممنوعه رو به گسترش است.
وی کاهش منابع آب سطحی و آلودگی منابع آب را از دیگر معضلات و چالش‌های موجود در استان دانست و اتخاذ راهکارهای مناسب برای غلبه بر این مشکلات را مورد تاکید قرار داد.
جعفری ضمن ارائه گزارشی از تاریخچه اجرای طرح داناب در کشور افزود: عدم فرهنگ‌سازی در خصوص حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع آب موجب گلایه‌مندی و شکایت نسل آینده را فراهم خواهد کرد و این در حالی است که توجه به بحث آموزش از سنین پایین بازدهی مناسبی را در آینده کشور خواهد داشت .
در ادامه این نشست "مهین منافی" مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی نیز ضمن استقبال از اجرای طرح داناب و گسترش سواد آبی، عنوان کرد: این طرح‌ها از میان طرح‌های اجرایی آموزش و پرورش جزو طرح‌هایی است که به دلیل اهمیت ملی بحث احیا و حفاظت از منابع آب، مورد استقبال ویژه آموزش و پرورش قرار گرفته است.
وی افزود: آموزش و پرورش مسیر توسعه است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه به آموزش و پرورش باید به چشم سرمایه گذاری نگاه کرد، گفت: اینگونه حرکت‌های آموزشی در جهت مصرف بهینه آب می‌تواند با تربیت نسلی آگاه نسبت به مصرف بهینه منابع آب در بلندمدت موثر واقع شود.
در پایان این نشست، تفاهم‌نامه اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) در سال تحصیلی 99-1400 بین دو دستگاه امضا و مبادله شد.
بنا براین گزارش، داناب طرحی ملی است با هدف آموزش و ارتقای آگاهی عمومی دانش آموزان مقطع اول متوسطه در زمینه مسائل و چالش‌های آب کشور که با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش در سطح ملی و با تکیه بر مبانی علمی و به طور یکسان و هماهنگ در تمامی نقاط کشور اجرا می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات