توسعه دفاتر ساتکاب در خارج از کشور با رویکرد صادرات محصولات صنعت آب و برق

توسعه دفاتر ساتکاب در خارج از کشور با رویکرد صادرات محصولات صنعت آب و برق

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد ولی علاء الدینی" با بیان اینکه بیش از 200 شرکت در وزارت نیرو به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط شرکت ساتکاب، ساماندهی شده‌اند، اظهار داشت: راه اندازی مجدد شرکت ساتکاب با محوریت حمایت از "ساخت داخل"، "حمایت از صادرات"، "سرمایه گذاری"،  "فعالیتهای پژوهشی-تحقیقاتی" و تاکید بر محقق ساختن فرمایشات مقام معظم رهبری مبتنی بر اجرای «اقتصاد مقاومتی» جهت نیل به «خودکفایی» اجرایی شده است.
وی استفاده از ظرفیت نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و دانشگاه‌ها جهت بومی‌سازی در صنعت آب و برق کشور را یکی دیگر از برنامه‌های ساتکاب عنوان کرد که تاکنون در بسیاری از پروژه‌ها اجرایی شده است.
علاءالدینی سامانه وندورلیست و طرح جامع بیمه را از جمله 28 طرحی اعلام کرد که برمبنای استفاده از ظرفیت نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان در مسیر خودکفایی، مورد بهره‌برداری نهایی قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت ساتکاب همچنین، تمرکز بر بخش صادرات در صنایع آب و برق را از دیگر شاخص‌های مورد نظر در این صنعت دانست و افزود: مجموعه کشورهای اوراسیا با جمعیتی بالغ بر 300 میلیون نفر و کشورهای همسایه با جمعیتی حدود 600 میلیون نفر از جمله بازارهای صادراتی مطلوب در «صنعت آب و برق» محسوب می‌شوند که ارزش صادراتی بالایی را برای ایران در بخش‌های مختلف داراست.
علاءالدینی همچنین خاطرنشان کرد: ساتکاب برای تسهیل حضور صنایع آب و برق ایران در بازار کشورهای منطقه و از جمله اتحادیه اوراسیا درصدد راه‌اندازی دفاتر صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسیِ صنعت آب و برق در مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی است.
وی امضای یادداشت تفاهم شرکت مادر تخصصی ساتکاب و سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص همکاری جهت حمایت از تولید داخلی و توسعه صادرات تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی  صنعت آب و برق و محصولات حاصل از تبدیل و به‌کارگیری انرژی به کشورهای حوزه اوراسیا را نیز در راستای توسعه دفاتر ثابت ساتکاب و تقویت صادرات تولیدات ایرانی در زمینه تجهیزات آب و برق به کشور‌های هدف اعلام کرد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد، دفتر ثابت منطقه آزاد چابهار نیز به‌زودی افتتاح شده و به این ترتیب علاوه بر امکانِ رفع نیازهای وارداتی شرکت‌های فعال در زمینه آب و برق، فرصتی برای صادرات کالاهای ساخت داخل نیز فراهم آید.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات