نگاهی به عملکرد یک ماهه سازمان های تابعه شهرداری ساری(2)

نگاهی به عملکرد یک ماهه سازمان های تابعه شهرداری ساری(2)

در سال ۱۳۹۹ یکی از بزرگ‌ترین معضلات جامعه، شیوع ویروس کرونا و اعمال دستورالعمل های ضروری و لازم بوده که طبیعتاً فعالیت‌های مهم برخی ادارات، نهادها، دستگاه ها و حتی شغل های آزاد را به طرز چشمگیری تحت تاثیر قرار داده است.

شهرداری ساری همواره تلاش کرده اقدامات مهم و ضروری را مورد توجه قرار داده و نظر به تعطیل ناپذیر بودن برخی خدمات در حوزه های گوناگون شهری، خدمت‌رسانی به مردم را بیش از پیش مدنظر قرار دهد.

در این راستا، با تمام سختی‌های رعایت شیوه نامه های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا و نیز تأثیرات فراوان آن در حوزه درآمدی شهرداری ها، شهرداری مرکز استان اقدامات گوناگونی در بخش های مختلف شهری اعم از فنی، عمرانی، فرهنگی اجتماعی و خدمات شهری را انجام داده است که در این گزارش بخشی از فعالیت‌های انجام شده طی یک ماه گذشته ارائه می گردد:

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، مجموعه مدیریت شهری در مناطق سه گانه و سازمان های تابعه با تدابیر و تاکیدات حمید رضا مرادی سرپرست شهرداری مرکز مازندران در مسیر خدمت رسانی و کسب رضایتمندی شهروندان و آرامش گام برداشته است.

سازمان های تابعه شهرداری نیز طی این مدت بصورت مداوم مشغول فعالیت و ارائه خدمات به شهروندان بوده اند که در ذیل مشروحاً به گزارش عملکرد یکماه اخیر سه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ، فرهنگی اجتماعی و ورزشی و حمل و نقل بار و مسافر می پردازیم

1-سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ساری

تدارک رنگ‌آمیزی بلوارها، میادین شهری و بهسازی آب‌نماها برای زیباسازی شهر به جهت استقبال از نوروز 1400  در دستور کار این سازمان قرار گرفته و در حال انجام است.

حدود 40 هزار بوته گل نظیر بنفشه، میمون، همیشه‌بهار، شب‌بو و قرنفل در میادین، بلوارها و پارک‌های شهر به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کاشته شد.

اقدام عملیات کاشت گل های فصلی و زینتی جهت استقبال از نوروز در میادین ، بلوارها و پارک های سطح شهر در دستور کار این سازمان قرار دارد.

در راستای اجرای طرح استقبال از سال جدید ،آذین بندی شهر، بازسازی و رنگ‌آمیزی المان‌های قدیمی و ساماندهی تابلوهای ورودی شهر با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های درون سازمانی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

شایان ذکر است، تیم عملیاتی حفظ و نگهداری پارک ها و فضای سبز شهری در قالب حدود 100 نفر در سه منطقه شهری تعطیل ناپذیر مشغول انجام وظیفه می باشند.

تیم عملیات آبدهی پارک ها و فضای سبز شهری در قالب 4 گروه کاری و با 6 خودروی عملیات در سه شیفت کاری بی وقفه به انجام وظیفه مشغول هستند.

2-سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری ساری

اجرای طرح ساماندهی متکدیان  و آسیب دیدگان اجتماعی ، فعالیت شبانه روزی گرمخانه های آقایان و بانوان ، نصب بنرهای مناسبتی مذهبی و میهنی در سطح شهر از جمله فعالیت های این سازمان در ماه گذشته می باشد.

فضاسازی شهری و برپایی موکب شهید مدافع امنیت مصطفی نوروزی، نصب بنرهای اولین سالگرد ارتحال آیت الله طبرسی ، فضاسازی شهری برای استقبال از شهدای گمنام  و فعالیت های مجازی (در شرایط ویژه کرونا)خانه های شهروندی محلات

3-سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری

راهپیمایی خودرویی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر به مناسبت 22 بهمن، نصب بر چسب کد شناسایی تاکسی های درون شهری، ارائه تسهیلات در شرایط ویژه کرونایی به رانندگان اتوبوس ها و نظارت مستمر بر نحوه عملکرد و فعالیت تاکسی های سطح شهر ، رنگ امیزی ایستگاه های تاکسی ، تست 94 مخزن سی ان جی شماره یک جهت استاندارد سازی جایگاه، ضد عفونی تاکسی ها و خودروهای باری ، راه اندازی سامانه هوشمند ثبت تخلفات و شناسایی رانندگان ، تحویل 450 جفت لاستیک خودروهای سواری با نرخ مصوب به رانندگان و هماهنگی جهت پرداخت کسورات سنوات گذشته این سازمان به اداره دارایی از اقدامات مهم این سازمان طی ماه اخیر بوده است.

شایان ذکر است ناوگان حمل و نقل درون شهری جهت پوشش تمامی خطوط حمل و نقل در سطح شهر با ایستگاه های زیر مشغول به خدمت رسانی به شهروندان می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات