برق‌رسانی به 5 روستا، سهم سیستان و بلوچستان از هفته چهل و سوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران

برق‌رسانی به 5 روستا، سهم سیستان و بلوچستان از هفته چهل و سوم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "خلیل عوض زاده" اظهار داشت: روستای لوند کنارک، محمد آباد شوره رود زاهدان، نعمت آباد لدی دلگان، وشنام نور محمد چابهار و عادل آباد میرجاوه روستاهایی هستند که کار برق‌رسانی به آنها انجام شد.
وی با بیان اینکه بیش از 9 میلیارد و 781 میلیون ريال برای برق‌رسانی به این روستاها هزینه شده است، افزود: 110 خانوار با افتتاح این طرح‌ها از نعمت برق پایدار بهره‌مند شدند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین کلنگ برق‌رسانی به 2 روستای ملا دیم کنارک و چاهک ایرانشهر با اعتبار 11 میلیارد و 985 میلیون ريال زده شد تا با کلنگ زنی این طرح 26 خانوار روستایی دیگر از نعمت برق برخوردار شوند.
وی بیان کرد: ۱۱۸ پروژه توسعه، اصلاح، احداث و برق‌رسانی با اعتباری بیش‌ از ۴۰۰ میلیارد ریال در ایام دهه فجر در امور توزیع برق این استان افتتاح و کلنگ آغاز به‌کار ۴۸ پروژه با اعتباری بیش‌از ۱۵۲میلیارد ریال به زمین زده شد.
عوض زاده با بیان اینکه بیش‌ از۹۰ درصد پروژه‌ها در حوزه روستایی انجام شد، ادامه داد: ۶۴۲ روستای سیستان و بلوچستان و بیش از ۱۱۰ هزار خانوار استان با افتتاح و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها از نعمت برق پایدار بهره‌مند شدند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان افزود: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار که کد آبادی دارند کار برق‌رسانی آنها انجام شده و باقی‌ مانده روستاهای فاقد برق در صورت صدور مجوز خدمات دهی از سوی منابع طبیعی و شورای حفاظت از اراضی ملی به قید فوریت در برنامه برق‌رسانی قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه تعداد روستاهای برق‌دار شده سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید بیش از ۶۶۰ روستا با رشد ۱۳.۴۸ درصدی است، گفت: تعداد انشعابات برق این استان در دولت تدبیر و امید ۲۶۷ هزار و ۲۵۹ مورد بوده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات