اقدام وزارت نيرو در استفاده از پساب‌ براي توسعه فضاي سبز تهران  قابل تسري در سراسر كشور است

اقدام وزارت نيرو در استفاده از پساب‌ براي توسعه فضاي سبز تهران قابل تسري در سراسر كشور است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «رضا اردكانيان» روز چهارشنبه در حاشيه آئين درختكاري در خصوص امكان تسري اقدام ابتكاري وزارت نيرو در عقد قرارداد با شهرداري تهران در توسعه فضاي سبز با استفاده از پساب در سراسر كشور اظهار داشت: قطعا همينطور است و اميدواريم بويژه شهرداري‌هاي كلان‌شهرها كه مصرف قابل ملاحظه‌اي آب خام در حفظ و توسعه فضاي سبز دارند از شهرداري تهران الگو بگيرند تا بتوانيم پساب را جايگزين آب خامي كنيم كه هم مي‌تواند در زير زمين حفظ شود و حكم يك سد مجازي را داشته باشد، اين كه به كاهش فرونشست زمين كمك مي‌كند و منبعي براي آيندگان است كه در صورت ضرورت براي مصارف شرب استفاده كنند.
وي افزود: با كمك شوراي اسلامي و شهرداري تهران اين توافق با شركت آب و فاضلاب استان تهران و شركت آب منطقه‌اي صورت گرفته كه بتوانيم حتي بيش از مقداري كه اكنون شهرداري تهران از آب خام استفاده مي‌كند پساب مناسب در اختيارشان قرار دهيم و بتوانند جايگزين آب خام كرده و حتي فضاي سبز را توسعه دهند.
اردكانيان گفت: اميدورايم به مرور با منابعي كه عملا خود مردم تهران از طريق عوارضي كه پرداخت مي‌كنند و در اختيار شهرداري تهران است كمك كنند كه اين پساب‌ها هم جمع آوري و هم به شكل مناسبي تصفيه شده و در اختيار قرار گيرد.
وي افزود: در خصوص نقشي كه فضاي سبز در حفظ حيات و پاكيزه نگه داشتن شرايط زيست محيطي دارد ترديدي نيست؛ بويژه در شهرها و كلان‌شهرها و شهرهاي بزرگ نقش تعيين كننده دارد. در وهله اول بايد براي حفظ فضاي موجود چاره اندیشی کرده و بعد با روش‌هايي كه مقدور است آن را توسعه دهيم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات