خودکفایی سبز عینالی با سه گلخانه تولید گل و گیاه

خودکفایی سبز عینالی با سه گلخانه تولید گل و گیاه

به گزارش شهریار، شمس الله فیروزیان در تشریح عملکرد این سازمان اظهار کرد: رویکرد سازمان، توسعه پایدار فضای سبز است که در این راستا گل و گیاه هایی متناسب با جغرافیا و شرایط آب و هوایی ارتفاعات عون بن علی تولید و کاشته شده است. در سال ۹۸ دومین و در سال ۹۹ سومین گلخانه که صفر تا صد آن را همکاران سازمان انجام داده اند، مورد بهره برداری قرار گرفته است.

او با بیان اینکه شعار کاشت یک میلیون اصله درخت و درختچه شهرداری تبریز بیشتر از هر جایی، در عینالی تحقق می یابد، ادامه داد: با توجه به شرایط جغرافیایی و نوع خاک ارتفاعات عون بن علی، گونه های گیاهی که در برابر کم آبی مقاوم هستند را کاشته ایم و همه این گونه ها در گلخانه های سازمان تولید شده و هیچ هزینه ای برای خرید نهال اختصاص نداده ایم.

مدیرعامل سازمان عون بن علی گفت: امسال رقم ۱۸ میلیارد تومان برای نگهداری و توسعه فضای سبز عینالی هزینه شده است. خاک و آب عینالی بهره وری خوبی دارد و آبیاری در این ارتفاعات بصورت قطره ای انجام می شود.

او با اشاره به میزان استقبال شهروندان از تفرجگاه عون بن علی، اظهار کرد: پیش از کرونا، روزانه حدود ۶۰ هزار مراجعه کننده به عینالی وجود داشت اما در زمان شیوع کرونا این آمار کاهش یافت. بیشترین آسیب ناشی از کرونا، به صنعت توریسم و گردشگری وارد شد اما با این حال تلاش می کنیم تا زیرساختهای گردشگری عینالی را برای دوران پساکرونا حفظ کنیم.

فیروزیان گفت: در عون بن علی، سلایق همه شهروندان را در نظر گرفته ایم و علاوه بر ورزشکاران و کوهنوردان که می توانند از مسیر کوه و یا سنگفرش به ارتفاعات صعود کنند، ۴۳ دستگاه ون نیز آماده جابجایی و انتقال افراد هستند. با این حال اهتمام ما برای بهره برداری از جبهه دوم عینالی بود که طی آن از پارک پیوند تا ایستگاه دوم تله کابین مسیری به طول ۶.۵ کیلومتر با آسفالت سرد شده احداث و طی سه ماه اخیر مورد بهره برداری قرار گرفته است.

او ادامه داد: با توجه به استقبال شهروندان بخصوص در روزهای تعطیل و لزوم ایجاد فضای پارکینگ، ششمین پارکینگ عون بن علی نیز با ظرفیت پارک ۲۰۰ دستگاه خودرو مورد بهره برداری قرار گرفته است. همچنین علاوه بر حضور گروه امداد و نجات کوهستان هلال احمر، اخیرا مرکز اورژانس ۱۱۵ عینالی نیز افتتاح شده است.

مدیرعامل سازمان عون بن علی با بیان اینکه تفرجگاه عینالی، تنها تفرجگاه بدون زباله کشور است، عنوان کرد: ما همکاری بسیار خوبی با بخش خصوصی، پیمانکاران، مناطق و سازمان های شهرداری تبریز داریم و اغلب پروژه های ما بصورت امانی انجام می شود.

او افزود: نمایشگاه توانمندی بانوان حدود سه سال است که فعالیت خود را در این تفرجگاه آغاز کرده و جزو معدود نمایشگاه هایی است که همچنان به حیات خود ادامه می دهد و۴۷۰ بانوی هنرمند تولیدات خود را در این نمایشگاه عرضه می کنند.

فیروزیان در خصوص آخرین وضعیت پل اتصال عون بن علی به اتوبان پاسداران، گفت: چرایی احداث این پل، این بود که افراد پس از چند ساعت کوهپیمایی و ریکاوری ذهنی، در ترافیک خسته کننده نمانند و مسیری راحت برای دسترسی به ضلع جنوبی اتوبان پاسداران داشته باشند. ما تلاش می کنیم این پل اتصال پارکینگ به ضلع جنوبی اتوبان پاسداران را تا پایان سال زیر بار ترافیکی ببریم.

او با بیان اینکه میزان تحقق بودجه سازمان عون بن علی در سال ۹۹ بیش از ۸۰ درصد بوده است، گفت: با در نظر گرفتن تمهیداتی، برای میزبانی از گردشگران و میهمانان نوروزی آماده ایم اما برای فعالیت و یا تعطیلی این تفرجگاه، تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات