الکترونیکی شدن صدور مجوز موقت بازارهای سیار

الکترونیکی شدن صدور مجوز موقت بازارهای سیار

الکترونیکی شدن صدور مجوز موقت بازارهای سیار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر گفت: با همکاری و درخواست سازمان ساماندهی مشاغل شهری، در راستای حذف فرایندهای کاغذی و کاهش زمینه تخلفات احتمالی در فرایند بهره‌برداری و واگذاری غرفه‌ها در بازارهای سیار، این امکان ایجاد شده است که متقاضیان صرفا با ثبت نام در سامانه مربوطه، نسبت به کسب مجوز به صورت الکترونیکی اقدام کنند و نیازی به پیگیری حضوری و دریافت مجوز کتبی نخواهند داشت.
وی با اشاره به رویه پیشین در این بازارها و مشکلات آن افزود: در گذشته دریافت مجوز برای استفاده از غرفه‌ها در بازارهای سیار، به صورت حضوری و با ازدحام جمعیت انجام می‌شد که علاوه بر اتلاف وقت، در شرایط کنونی با توجه به شیوع بیماری کرونا، امری غیربهداشتی محسوب می‌شود.
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد با تاکید بر اهمیت این تغییر در کاهش تخلفات در این زمینه تصریح کرد: اختصاص یک کیوآرکد از طریق سامانه به هر مجوز سبب می‌شود امکان سوءاستفاده از مجوزهای تقلبی از بین برود. همچنین با پرداخت هزینه اجاره غرفه به صورت الکترونیک که بر اساس تعرفه مقرر محاسبه می‌شود، زمینه تخلفات احتمالی در خصوص دریافت بهای اضافی از متقاضیان وجود نخواهد داشت.
رجائیان در خصوص ارتقای سامانه بازارهای ثابت و سیار شهرداری مشهد و امکانات آن گفت: امکان هویت‌سنجی غرفه‌داران از طریق این سامانه فراهم شده است. ناظران بازارها می‌‌توانند با اسکن کیوآرکد اختصاص‌یافته به هر مجوز، از اصالت و مطابقت آن با دریافت‌کننده اطمینان حاصل کنند.
وی افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه https://bazar.mashhad.ir مجوز لازم برای دریافت غرفه در بازارهای سیار تحت نظارت مشهد را به صورت روزانه دریافت کنند. همچنین با اقدام از این طریق نیازی به چاپ مجوز نخواهند داشت و دریافت کیوآرکد مربوط و همراه داشتن آن بر روی گوشی همراه، برای آنان کافی خواهد بود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: هوشمندسازی خدمات شهروندی و استفاده از بسترهای الکترونیک، اهمیت ویژه‌ای در شفاف‌سازی و تسهیل فرایندها در مدیریت شهری دارد. به ویژه آن که وقوع پاندمی کرونا نشان داد برای عبور از چالش‌های دنیای امروز به‌کارگیری راه‌حل‌های هوشمندانه و بهینه، از نکات کلیدی به شمار می‌رود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات