مشهدمقدس با 19.5 هکتار گل‌آرایی به استقبال بهار  ...

مشهدمقدس با 19.5 هکتار گل‌آرایی به استقبال بهار ...

مشهدمقدس با 19.5 هکتار گل‌آرایی به استقبال بهار می‌رود/ بیش از 90 درصد گل‌ها از گلخانه‌های مشهد و استان تهیه شده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری در حاشیه بازدید از واحد تولیدات گل و گیاه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد، اظهارکرد: همه‌ساله با فرارسیدن نوروز باستانی، فعالیت‌های این حوزه به حداکثر خود می‌رسد و حوزه معاونت خدمات و محیط زیست شهری و سازمان‌های وابسته آن خود را برای گل‌آرایی و فضاآرایی‌های نوروزی آماده می‌کنند.

وی از پیش‌بینی 19.5 هکتار گل‌کاری در سطح شهر، همزمان با نوروز و آغاز سال نو خبرداد و گفت: این مساحت نسبت به سال گذشته 1.5 هکتار افزایش یافته است؛ عمده این یک و نیم هکتار مربوط به فضاآرایی و گل‌کاری در مناطق کم‌برخوردار شهر مشهد خواهد بود که مازاد بر رویه هرساله انجام خواهد شد.

حیدری با اشاره به همزمانی ایام نوروز و اعیاد شعبانیه، افزود: شایسته است که در این روزها و به همین بهانه میمون و مبارک، با گل‌کاری و گل‌آرایی، فضای شاد و مفرحی را برای شهروندان و زانران بارگاه منور رضوی فراهم آوریم.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه در نوروز امسال 17 میلیون گل در سطح شهر کاشته می‌شود، تصریح کرد: بسیار خرسندیم که براساس مصوبه شورای شهر در راستای حمایت از گلخانه‌های فعال در سطح شهر و استان، بیش از 90 درصد گل‌ها از تولیدکنندگان مشهدی و داخل استان خریداری شده و کمتر از 10 درصد متعلق به سایر نقاط کشور است.

حیدری در ادامه ضمن تقاضا از شهروندان برای مراقبت از گل‌کاری‌های سطح شهر و حفظ فضای بانشاط برای عموم مردم در طول ایام نوروز، گفت: بخاطر شرایط پیش‌آمده ناشی ویروس کرونا، مدیریت شهری مشهد سعی کرده تا عمده تمرکز خود را روی المان‌‍‌های گذری بگذارد که شهروندان به صورت عبوری از زیبایی آن بهره ببرند و از نصب المان‌های توقفی که موجب تجمع شهروندان شود، پرهیز شده است.

وی همچنین با گرامیداشت هفته درختکاری، اظهارکرد: خوشبختانه طرح توزیع نهال رایگان شهرداری با استقبال خوبی از سوی شهروندان مشهدی همراه شده است؛ سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی نیز با معرفی فضاهای خود به شهرداری می‌توانند به تعداد مدنظر خود، نهال رایگان دریافت نمایند.

حیدری در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه به واسطه تلاش و برنامه‌ریزی‌ها و نوآوری‌های کارشناسان حوزه خدمات شهری شهرداری مشهد، فضای عمومی شهر در روزهای آتی متحول خواهد شد، افزود: ایجاد فضایی شاداب و بانشاط برای شهروندان، بویژه در شرایط کنونی که مردم با مشکلات و گرفتاری‌های مختلفی روبرو هستند و کرونا نیز فرصت سفر و حضور در طبیعت را از آنها گرفته، امری ضروری است.

وی تاکید کرد: فضای عمومی شهر باید متناسب با خواست و فطرت زیباگرایی و زیبایی دوستی مردم باشد و برهمین اساس مدیریت شهری مشهد نیز سعی کرده علیرغم همه محدودیت‌ها، فضایی مطلوب شهروندان را در تمام طول سال و بویژه در ایام نوروز فراهم آورد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات