صنعت نمایشگاهی در ایران نیازمند توجه ویژه مجلس و دولت است / صنعت  ...

صنعت نمایشگاهی در ایران نیازمند توجه ویژه مجلس و دولت است / صنعت ...

صنعت نمایشگاهی در ایران نیازمند توجه ویژه مجلس و دولت است / صنعت نمایشگاهی چرخ‌دنده صنعت تولید است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سعید صیفی امروز در اولین نشست تخصصی فراکسیون زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی با هیئت مدیره انجمن نمایشگاه‌های ایران و انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، که به میزبانی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، افزود: مهمترین آثار صنعت نمایشگاهی در انتقال تبادل، سرمایه‌گذاری، شاخص رقلبت بندی، ارتقاء کمی و کیفی و... است.
وی اضافه کرد: سالانه سرمایه‌گذاران ۱۳۱ میلیون دلار هزینه می‌کنند که نیمی از آن در صنعت نمایشگاهی و نیمی دیگر در صنعت گردشگری هزینه می‌شود.
صیفی تصریح کرد: موضوعی که در این میان با اهمیت است تاثیر بسیار زیاد نمایشگاه ها در سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغال و رفع معضل بیکاری است.
نایب رییس انجمن نمایشگاه‌های ایران با بیان اینکه سالانه ۳۲ هزار نمایشگاه در جهان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد این نمایشگاه‌ها در کشورهای اروپایی بوده و در جهان بیشترین مخاطب را آلمان دارد.
وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه‌ها بیش از ۴۵ میلیون غرفه‌دار حضور داشته اند تصریح کرد: سالانه شاهد حدود ۶ میلیون دلار درآمدزایی در صنعت نمایشگاهی هستیم.
وی ادامه داد: فعالیت‌های نمایشگاهی به‌ دلیل اینکه در خدمت صنایع مختلف هستند به عنوان یک صنعت شناخته شده، چیزی که در ایران مغفول واقع شده است.
صیفی با اشاره به تاثیرات منفی کرونا در برگزاری نمایشگاه‌ها، گفت: تاثیر شیوع ویروس کرونا در نمایشگاه‌ها بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار در جهان در سال ۲۰۲۰ بود و ۲۲۴ میلیارد دلار از درآمد نمایشگاهی به دلیل ضرر اقتصادی ناشی از شیوع این ویروس حاصل نشده است و درکنار آن نزدیک به ۳ هزار نمایشگاه لغو شد و ۱۲۴ میلیارد دلار به غرفه‌دار و نمایشگاه‌داران خسارت وارد کرد.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد افزود: نزدیک ۴ میلیون نفر از ۱۰۰ نمایشگاهی که سالانه در ایران برگزار می‌شود بازدید می کنند، برهمین اساس به دنبال توسعه صنعت نمایشگاهی هستیم و امیدواریم با ریشه‌کنی کرونا هرچه سریع‌تر شاهد روش روزافزون این صنعت بکر باشیم.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات