آغاز کاشت درخت در باغ‌های خاطره و زندگی همزمان با روز درختکاری

آغاز کاشت درخت در باغ‌های خاطره و زندگی همزمان با روز درختکاری

آغاز کاشت درخت در باغ‌های خاطره و زندگی همزمان با روز درختکاری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی در این خصوص افزود: باغ زندگی و باغ خاطره براساس نیازها و درخواست های شهروندان ایجاد شده است، مبنی بر اینکه تولد فرزند یا شروع زندگی زوجین با کاشت درخت همراه شود یا کاشت درخت سبب یادبود درگذشتگان و افراد اهداکننده عضو شود.
وی با بیان اینکه سامانه ثبت نام در این طرح، از طریق سایت Gsms.mashhad.ir برای متقاضیان از اول اسفند راه اندازی شد، اظهارکرد: تا کنون تعداد زیادی از شهروندان برای کاشت درخت به نام فرزندانشان که تازه متولد شده اند و مزدوجینی که تازه ازدواج کرده اند در باغ زندگی و همچنین به یاد درگذشتگان و اهدا کنندگان عضو در باغ خاطره ثبت نام کرده اند.
یعقوبی تصریح کرد: پلاک درخت برای افرادی که در سایت ثبت نام کرده اند، آماده شده است و فردا جمعه همزمان با روز درختکاری طی مراسمی فرایند درختکاری در باغ زندگی و باغ خاطره در عرصه کوه پارک آغاز خواهد شد.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در مرحله اول برای کاشت درخت در باغ زندگی و باغ خاطره در کمربند سبز جنوبی حدود ۳۰ هکتار زمین با ظرفیت ۱۰ هزار اصله درخت پیش بینی شده است.
وی افزود: در مراحل بعدی و درصورت استقبال شهروندان از این طرح باغ زندگی وخاطره در بوستان های دیگر شهر نیز ایجاد خواهد شد، که در همین راستا اکنون حدود پنج هکتار از اراضی بوستان بهار تحت عنوان باغ خاطره برای یادبود درگذشتگان و اهداکنندگان اعضا با ظرفیت کاشت دو هزار درخت آماده شده است.
وی با اشاره به اینکه کاشت درخت به نام افراد درباغ خاطره و باغ زندگی هرماه اجرا خواهد شد، اظهارکرد: متقاضیان می توانند برای درخواست کاشت درخت در این دو باغ در سایت Gsms.mashhad.ir ثبت کرده و درجمعه آخر هرماه اقدام به کاشت درخت با پلاک به نام فرد همراه با کیو آرکد که از طریق آن تصویر شخص و مشخصات او نمایش داده خواهد شد در باغ خاطره و باغ زندگی اقدام کنند.
یعقوبی اضافه کرد: فرایند ثبت نام برای متقاضیانی که در اسفند ماه اقدام کرده اند به صورت رایگان انجام خواهد شد، اما برای مشارکت بیشتر شهروندان از ماه های آینده هزینه پلاک دریافت و هزینه تهیه درخت، کاشت و نگهداری آن رایگان و بر عهده شهرداری خواهد بود.
معاون خدمات شهری مشهد در ادامه در خصوص شایعاتی که در فضای  مجازی در خصوص تحویل سگ به شهروندان در سوله های شهرداری منتشر شده است، گفت: این شایعات کذب است و شهرداری هیچگونه برنامه ای در این خصوص ندارد.
مجید خبیری.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات