باغ زندگی یک پروژه اجتماعی است

باغ زندگی یک پروژه اجتماعی است

باغ زندگی یک پروژه اجتماعی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلایی در آیین رونمایی از مجموعه «باغ زندگی» و «باغ خاطره» که با حضور مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، احمدرضا سلامی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد و شهناز زمارم عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مسئولان شهری و استانی برگزار شده بود، اظهار کرد: نکته اول اینکه محیط زیست اولویت ما بوده و خواهد بود و تا روز آخر تلاش خود را در این زمینه خواهیم کرد اما جای تشکر از توفیقات همکاران ما در معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد وجود دارد.
وی افزود: از جمله اقدامات انجام شده می توان به ایجاد تصفیه خانه ها اشاره کرد که در چند هفته گذشته تصفیه خانه چهل بازه افتتاح شد، شبکه جداسازی آب شرب از آب خام که فضای سبز بزرگ شهری را متصل و مشروب از آب خام می کند و سبب ایجاد پایداری بیشتر با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان می شود، همچنین توسعه فضای سبز که حدود ۹۰۰ هکتار فضای سبز در ارتفاعات جنوب در حال ایجاد است، اما این اقدامات باعث نمی شود که روند توسعه ادامه پیدا نکند.
شهردار مشهد بیان کرد: نکته دوم در زمینه توسعه اقدامات است. معاونت خدمات شهری در راستای توسعه فضای سبز اقدامات بزرگی همچون ساماندهی، درختکاری و آماده سازی  ۳۰۰ هکتار از کشف رود و درختکاری  هزار و ۲۰۰ هکتار در کمربند سبز جنوبی را در دست اقدام دارد که سبب توسعه فضای سبز و بهبود محیط زیست شهری می شود که جا دارد از اقدامات گذشته و اقدامات در دست اجرا آنان تشکر کنیم.
کلایی خاطرنشان کرد: نکته سوم این است که باغ زندگی یک پروژه اجتماعی است و بهانه ای برای نزدیک شدن مردم به محیط زیست شهری و آشنایی فرزندان با طبیعت است همچنین بهانه ای برای تقدیر از کسانی است که عضوی را اهدا کرده اند و یادبود کسانی که از میان ما رفته اند. تا سه ماه آینده هوا مناسب است و تک تک ما باید نسبت به این موضوع مسئولیت داریم تا دیگران را به کاشت درخت تشویق کنیم.
وی اضافه کرد: نکته چهارم مربوط به نوع نگاه مدیریت شهری در این دوره است. همکاران ما در معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد مظلوم واقع شده اند زیرا کار آنان بین بخشی و سنگین است و پای کار تمامی پروژه های شهرداری هستند؛ مگر می شود تقاطع غیرهمسطحی ایجاد شود اما فضای سبز وجود نداشته باشد؟ برای ایجاد ۴۰ هکتار رود پارک، توافق با آب منطقه ای، ایجاد فضای سبز و ایجاد فضاهای اجتماعی برعهده چه کسانی است؟
شهردار مشهد گفت: اگر شهر زیست پذیر نباشد، ایجاد هزاران چرخه ایجاد ارزش افزوده و... فایده مند نخواهد بود.
کلایی تصریح کرد: نکته آخر من یک تذکر است؛ در ۱۵ روز آخر سال فشردگی کار زیادی است اما برند شهر مشهد، پاکیزگی است و این موضوع تحت هیچ شرایطی نباید خدشه دار شود.
حوریه جمالی پور

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات