درختان «باغ زندگی» و «باغ خاطره» ارتباطی را میان شهروندان و محیط زیست  ...

درختان «باغ زندگی» و «باغ خاطره» ارتباطی را میان شهروندان و محیط زیست ...

درختان «باغ زندگی» و «باغ خاطره» ارتباطی را میان شهروندان و محیط زیست ایجاد می کنند  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی در آیین رونمایی از مجموعه «باغ زندگی» و «باغ خاطره» که با حضور محمدرضا کلایی شهرداری مشهد، احمدرضا سلامی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد و شهناز زمارم عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مسئولان شهری و استانی برگزارش شده بود، اظهار کرد: امروز ۱۵ اسفند روز درختکاری با حضور شهروندان در کمربند سبز مشهد برگزار شد و در این مراسم از دو مجموعه «باغ زندگی» و «باغ خاطره» رونمایی شد.
وی افزود: باغ زندگی برای تازه مزدوجین و تازه متولدین و باغ خاطره برای یادبود درگذشتگان و اهدا کنندگان عضو آماده سازی شده است که شهروندان می توانند نهال جدید را کاشته و یا بر روی درختان قدیمی پلاک گذاری کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: این طرح تداوم خواهد داشت و شهروندان در طول هر ماه می توانند ثبت نام را انجام داده و جمعه آخر هر ماه چنین مراسمی برای کاشت درختان برگزار خواهد شد.
یعقوبی خاطرنشان کرد: پلاک های ثبت شده بر روی درختان دائمی هستند و بر اساس موقعیت مکانی ثبت می شود و کیو آر کدی نیز بر روی پلاک درختان تعبیه شده است که شهروندان بر آن اساس می توانند در ختان را ردیابی و رصد کنند در واقع این درختان ارتباطی را میان شهروندان و محیط زیست ایجاد می کند.
وی اضافه کرد: در عرصه کمربند سبز کاشت حدود ۳۰ هکتار یعنی بالغ بر ۱۵ هزار اصله درخت پیش بینی شده است. همچنین در پارک بهار نیز پنج هکتار برای کاشت درختان در نظر گرفته شده است و در صورت استقبال مردم این میزان توسعه پیدا خواهد کرد.
حوریه جمالی پور

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات