احیا پایدار دریاچه ارومیه در گرو تامین اعتبار است

احیا پایدار دریاچه ارومیه در گرو تامین اعتبار است

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی،حجت الاسلام آل هاشم در دیدار مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه  و مدیر کل محیط زیست استان و مدیر دفتر منطقه‌ای ستاد احیای دریاچه ارومیه در استان گفت: احیا پایدار دریاچه ارومیه ، منطقه را از تهدیدات محیط زیستی ناشی از خشک شدن آن مصون نگاه می دارد و این امر مستلزم تامین اعتبار است.
وی ادامه داد: دریاچه ارومیه اگر به همان شکل خشک باقی می ماند، استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و حتی بخش هایی از زنجان تهدید زیستی می شدند و به گفته کارشناسان باید بخش هایی از این استان ها از سکنه خالی می شدند و امکان زیست باقی نمی ماند.


وی یادآوری شد: در دیدار با رهبر معظم انقلاب در ۲۹ بهمن سال ۹۶ نیز مشکل دریاچه ارومیه را مطرح کردیم، با تمجیع نظرات دانشگاهی و مدیریتی، احیاء دریاچه ارومیه یکی از مطالبات مردم استان و دیگر استان های همجوار بود.

وی ابراز امیدواری کرد دریاچه ارومیه در سایه تلاش دست اندکاران و مردم ، باردیگر، تجربه تلخ خشک شدن را تکرار نکند  و روند رو به بهبود آن ادامه پیدا کند.

وی بر تامین اعتبار لازم در حیطه فعالیت های زیست محیطی تاکید کرد و افزود: توجه به آب، خاک، هوا  و مناطق جنگلی باید در اولویت فعالیت های توسعه ای استان قرار بگیرد.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در بحث فعالیت کارخانجات نیز توجه به محیط زیست اهمیت به سزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به پیوست های زیست محیطی را هر هفته و در خطبه دوم نماز جمعه تبریز مورد اشاره قرار می دهیم، چرا که به گفته کارشناسان توسعه پایدار بدون توجه به محیط زیست امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به آلودگی هوا در کلانشهرها گفت: تلاش برای بهبود اوضاع باید در اولویت مسئولین قرار بگیرد. لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات