134 مورد اشیاء جا مانده در تاکسی ها در سه ماهه آخر سال توسط تاکسیرانان امانتدار به سازمان تاکسیرانی تحویل شد

134 مورد اشیاء جا مانده در تاکسی ها در سه ماهه آخر سال توسط تاکسیرانان امانتدار به سازمان تاکسیرانی تحویل شد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، عرشیان افزود: تاکسیرانان که همواره الگوی امانتداری و پاکدستی در جامعه هستند، در سه ماهه سوم سال 1399 تعداد 134 مورد اشیاء جا مانده در تاکسی ها را به واحد اشیاء گمشده سازمان تاکسیرانی تحویل داده اند.

وی ادامه داد: این اقلام شامل: کیف پول، وجه نقد، عینک، عابربانک، کارت ملی، دفترچه بیمه، چتر، لباس، گوشی تلفن همراه، ساعت و ده ها مورد وسایل و اقلام دیگر است و اشیاء تحویل شده، در انبار واحد اشیاء گمشده به مدت یک سال شرعی نگهداری شده و در صورت تماس یا مراجعه صاحبان اقلام، به آن ها تحویل می شود.

عرشیان گفت: چنانچه صاحبان این وسایل پس از گذشت یک سال شرعی به سازمان مراجعه نکنند و نشانه ای هم در اشیاء موجود نباشد تا از طریق آن به صاحبش دسترسی پیدا شود، طبق فتوای مراجع عظام، اقلام موجود پس از تنظیم صورت جلسه به کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل می شود تا مطابق صلاحدید این نهاد که تحت نظر ولی فقیه فعالیت می کند در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از میان این اقلام، تعداد 65 مورد به صاحبان آن ها تحویل شده و 17 فقره کارت شناسایی شامل: عابربانک، کارت ملی و شناسنامه تحویل اداره پست گردیده تا برای صاحبان آن ارسال شود.

موارد باقی مانده نیز که پس از گذشت یک سال شرعی، صاحبان آن ها به سازمان تاکسیرانی مراجعه نکرده اند به کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل می شود تا در اختیار نیازمندان و افراد تحت پوشش این نهاد قرار گیرد.

عرشیان افزود: شهروندانی که اشیاء خود را داخل تاکسی ها جا می گذارند می توانند در ساعت اداری با واحد اشیاء گمشده سازمان تاکسیرانی به شماره 33848 داخلی 1 یا شماره 33848 داخلی 125 تماس حاصل نمایند و مشخصات وسایل جا مانده را با شماره تماس خود به مسئول واحد اشیاء گمشده اعلام نمایند تا در صورت پیدا شدن اشیاء توسط تاکسیرانان، در سریع ترین زمان ممکن اشیاء به آنان بازگردانده شود.

وی در خاتمه خاطرنشان ساخت: با توجه به این که حجم و ارزش اشیاء تحویل شده توسط تاکسیرانان به واحد اشیاء گمشده سازمان تاکسیرانی حاکی از صداقت، امانتداری، بی نیازی و پاکدستی آنان است، به همشهریان عزیز توصیه می شود که در ترددهای درون شهری خود همواره از تاکسی استفاده نمایند، زیرا تاکسی همچنان امن ترین وسیله سفر و تاکسیران همچنان امین شهروندان گرامی است.

پایان پیام

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات