گفت و گوی سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست  با خبرگزاری مهر

گفت و گوی سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با خبرگزاری مهر


سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در گفت و گو با خبرگزاری مهر در اصفهان به تشریح مهمترین اقدام های این یگان برای محیط بانان پرداخت

سرهنگ جمشید محبت خانی پس ازبا زدید از مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت محیط زیست استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استحقاقی ماهانه (جیره غذایی) و استحقاقی سالانه شامل البسه و بیش از 40 قلم تجهیزات انفرادی محیط‌بان در بودجه 1400 پیش‌بینی شده است که پس از تصویب نهایی لایحه در مجلس شورای اسلامی، اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه استحقاقی‌های ماهانه و سالانه محیط بانان هر سال باید تکرار شود، افزود: علت اینکه جیره غذایی محیط‌بانان در سال 1399 ناقص پرداخت شد به دلیل افزایش 50 درصدی حقوق بود که سازمان محیط زیست برای کارکنان اعمال کرد و از این رو در نهایت اعتبار جیره غذایی، مأموریت‌ها و اضافه‌کاری به صفر رسید ولی افزایش 50 درصدی حقوق اعمال شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: امسال جیره غذایی حق مأموریت‌ها، اضافه کاری و امور رفاهی محیط‌بانان در بودجه در نظر گرفته شده است که این‌ها می‌تواند در معیشت آنان تأثیر بسیار خوبی داشته باشد.

سرهنگ محبت‌خانی ادامه داد: به شدت پیگیر این موضوع هستیم که همه این موارد از ابتدای سال جاری، اردیبهشت ماه اعمال شود و به جز جیره غذایی، امسال حق مأموریت‌ها، رفاهی و اضافه کاری‌ها که اعتبارات آن برای سال 1400 پیش‌بینی شده، پرداخت می‌شود.

پیش بینی هزینه 450 هزار تومانی برای هر شیفت کاری محیط بانی

وی ابراز داشت: جیره غذایی ماهانه 450 هزار تومان برای هر محیط بانی که در شیفت کار می‌کند، پیش بینی شده است؛ این مبلغ در فیش حقوقی محیط‌بانان اعمال نخواهد شد بلکه به ازای هر محیط‌بان هزینه جیره‌غذایی به ادارات استان‌ها پرداخت می‌شود و آنها موظف به تأمین جیره خشک و شارژ پاسگاه‌های محیط‌بانی هستند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور درباره پرداخت حق مأموریت‌ها و اضافه کاری‌های محیط‌بانان نیز خاطرنشان کرد: پرداختی ساعات اضافه کاری و حق مأموریت محیط بانان با هم برابر نیست و بر اساس مدرک تحصیلی، جایگاه شغلی و سوابق محیط‌بانان تعیین می‌شود؛ پرداخت ساعت اضافه کاری کاملاً از فیش تأثیر می‌گیرد و هر محیط‌بانی که دارای مدرک تحصیلی، جایگاه شغلی و سوابق بالاتر باشد، دریافتی اضافه کاری یا حق مأموریت بیشتری خواهد داشت.

سرهنگ محبت‌خانی درباره شهر تاریخی اصفهان، گفت: اصفهان با کمک رسانه‌های بومی و مردم با فرهنگ این خطه ، شهر بسیار تمیزی است و مردم مسائل زیست‌محیطی را خیلی رعایت کرده و زباله در محیط رها نمی‌کنند.

وی با قدردانی از مردم و شهرداری اصفهان، افزود: از طرف همه محیط بانان و جامعه دوستداران محیط زیست از مردم با فرهنگ اصفهان بابت رعایت مسائل محیط زیستی تشکر می‌کنم و امید است در همه جای کشور مانند اصفهان مسائل محیط زیستی را به ویژه در زمینه زباله رعایت کنند.

سرهنگ محبت خانی در بازدید از مناطق تحت مدیریت و حفاظت شده استان اصفهان، با محیط بانان این مناطق دیدار و گفت وگو کرد.

استان اصفهان با وسعتی بالغ بر 107 هزار کیلومترمربع دارای تنوع زیستی بسیار گسترده و یک اثر طبیعی ملی، 2 پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، 11 منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است و حدود 200 نیروی محیط بان از مناطق چهارگانه تحت مدیریت استان حفاظت می‌کنند.

وسعت مناطق تحت مدیریت محیط زیست اصفهان به بیش از دو میلیون و 200 هزار هکتار می‌رسد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

منبع خبر

اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

    نظرات