بازگشایی بلوار الزهرا(س) حاصل کار بین‌بخشی بوده  ...

بازگشایی بلوار الزهرا(س) حاصل کار بین‌بخشی بوده ...

بازگشایی بلوار الزهرا(س) حاصل کار بین‌بخشی بوده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رمضانعلی فیضی در مراسم بهره‌برداری از بلوار الزهرا(س) که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد، اظهارکرد: بازگشایی این بلوار 240 متری، حاصل کار جمعی بین‌بخشی بوده و شهرداری جهت اجرای آن، تلاش‌‎های بسیاری برای تملک مدرسه همجوار کرد.

وی در ادامه گفت: بسیار خرسندیم که ضمن این بازگشایی، ساختمان جدید مدرسه نیز به همت مدیریت شهری، ساخته و تحویل آموزش و پرورش شد تا در اختیار دانش‌آموزان عزیز مشهدی قرار گیرد.

فیضی با بیان اینکه ایجاد دو دهنه پل «حر 1 و 2» روی کال امیرآباد برای ایجاد دسترسی غرب به شرق مهرآباد اقدامی ارزشمند بود، افزود: طی سال‌های گذشته زحمات بسیاری برای عمران و آبادانی توسعه ایران کشیده شده که ما قدردان آنها هستیم؛ ضمن تایید گذشتگان و به رسمیت شناختن آنها، باید امروز پیوسته کار و تلاش نماییم و به مردم خدمت کنیم.

وی تاکید کرد: نفی گذشتگان به منزله نفی خودمان و همچنین آیندگان است.

فیضی، حاشیه شهر و مناطق پیرامونی را نتیجه سیاست‌های ناموفق توسعه‌ای اجتماعی و اقتصادی در دهه‌های گذشته دانست که سبب شده جمعیت از روستاها به شهرهای بزرگ مهاجرت کنند.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد با بیان اینکه توسعه حاشیه‌نشینی وابستگی به اقتصاد ملی دارد و باید درمان شود، گفت: مدیریت شهری نیز در این جهت تلاش خواهد کرد؛ شورای پنجم، شورای انقلابی، مردم‌باور و شورایی است که کم شعار می‌دهد و بسیار عمل می‌کند.

فیضی با اشاره به رویکرد عدالت محور شورای پنجم که پیوسته در جهت توسعه همه جانبه و عدالت تمام پهنه‌ای تلاش کرده است، اظهارکرد: در همین راستا، هم پروژه‌های منطقه‌ای اجرا کرده‌ایم و هم پروژه‌‎های ستادی و کارهای زیربنایی.

وی با بیان اینکه تشکیل سازمان بازآفرینی و ایجاد دفاتر تسهیلگری، بافت‌های پیرامونی و حاشیه‌ای شهر مشهد را صاحب متولی و ساختار کرد، گفت: با این اقدام درصدد هستیم که در درازمدت بافت‌های فرسوده و ریزدانه را اصلاح و مسکن استاندارد ایجاد کنیم.

فیضی افزود: درصدی از بودجه‌های عمرانی نیز براساس خواست و نظر مردم، شوراهای اجتماعی محلات و تشخیص دفاتر تسهیلگری هزینه می‌شود.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد با اشاره به تخصیص زمین و پروانه رایگان برای ساخت مسکن ارزان قیمت در مناطق کم‌‌برخوردار و حاشیه شهر مشهد، گفت: از این طریق میتوان برای ساخت مسکن استاندارد الگوسازی کرد؛ چندی پیش نیز عملیات اجرایی ساخت 1000 واحد مسکونی در شهرک شهید باهنر آغاز شد.

فیضی با بیان اینکه در محدوده عمومی مهرآباد از ابتدای فعالیت شورای پنجم تاکنون چندین پروژه مختلف افتتاح شده است، تصریح کرد: از جمله این پروژه‌ها میتوان به پروژه بازگشایی ابتدای مفتح شرقی پس از 20 سال، اجرای 75 متری شهرک شهید رضوی، احداث پارک حاشیه‌ای ضلع جنوبی مفتح شرقی، بازگشایی و بازپیرایی بخشی از بلوار کرامت، ایجاد فرهنگسرای عباس‌‎آباد، انتقال جمعه‌بازار به شهرک شهید شوشتری، تعریض پل کشف‌رود و تسهیل دسترسی به شهید شهید شوشتری و ... اشاره کرد.

وی در پایان گفت: همه این پروژه‌ها تقدیم مردم خوب و شریف مشهد باشد؛ همچون این پروژه‌ها، پروژه‌های مختلف دیگری نیز در پهنه 5 هزار هکتاری حاشیه شهر مشهد وجود دارد که میتوانیم تک تک انها را برشماریم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات