باغ‌موزه دفاع مقدس، گامی در جهت ترویج فرهنگ ایثار  ...

باغ‌موزه دفاع مقدس، گامی در جهت ترویج فرهنگ ایثار ...

باغ‌موزه دفاع مقدس، گامی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است/ رویکرد شورای پنجم، تکریم و تجلیل از مقام شاهد و ایثارگر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدحسین ودیعی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث فاز نخست باغ موزه دفاع‌مقدس با بیان اینکه شورای پنجم از ابتدای فعالیت خود تاکید ویژه‌ای نسبت به گرامیداشت و تکریم و بزرگداشت و تجلیل ایثارگران و مقام شهدا و خانواده های معزز آنها داشته است، اظهارکرد: تشکیل و توسعه کمیسیون ایثارگران در این دوره نیز یکی از دلایلی بود که شاید به این سمت و سو باید می‌رفتیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: در کنار اقدامات متفاوتی که در جهت تکریم و تقدیر و تجلیل مقام شهدا صورت گرفته، تکمیل آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی امام‌خمینی(ره) مورد توجه شورای پنجم قرار گرفت و این پروژه با اعتبار 8 میلیاردتومان در اواسط این دوره به بهره‌برداری رسید؛ پروژه‌ای که سال‌ها به زمین مانده بود.

ودیعی با اشاره به اختصاص و آماده‌سازی دو دستگاه ون برای ایاب و ذهاب جانبازان عزیز، افزود: علاوه بر این‌ها، بازدیدهای مستمر از خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان در مناسبت‌های مختلف، به منظور تکریم و بزرگداشت ایشان، نیز یکی از برنامه‌های ثابت اعضای شورای شهر مشهد در این دوره بوده است.

رئیس کمیسیون ایثارگران شورای شهر مشهد توجه شورای پنجم به باغ‌موزه دفاع مقدس را یکی از موضوعات اساسی مورد توجه این دوره از مدیریت شهری دانست و خاطرنشان کرد: بسیار خرسندیم که فاز نخست پروژه سال گذشته و با اعتبار 40 میلیاردتومان برای تکمیل ساختمان به بهره‌برداری رسید؛ درحالیکه شورای چهارم صرفا مصوبه واگذاری زمین را گذرانده و عملیاتی نموده بود.

ودیعی درخصوص پروژه‌ای که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد نیز گفت: 30 میلیاردتومان اعتبار در بودجه 1400 برای این پروژه پیش‌بینی شده که فاز نخست آن امیدوار هستیم در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه نگهداری و حفظ و ترویج ارزش‌های شهدا و ایثارگران و انتقال آنها به نسل‌های کنونی و آینده یکی از راهبردهای اساسی است که شورای پنجم این مهم را رسالت خود می‌داند، افزود: باغ موزه دفاع مقدس تجلی همین نگاه و رویکرد است؛ البته سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلفی در این بحث باید مشارکت نمایند و ساخت این پروژه امری بین‌بخشی است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات